Landning

SneewBoard

Ny medlem
Landning
Då jag gör nå trix och ska landa då då ställer brädan i luften automatiskt till ett broms läge ni fattar va hur jag menar vad ska jag göra för att slippa det ??

Peace

STUF OWN AGE

Landning
Lösningen borde väl vara att skaffa skidor då du kommer med fötterna frammåt varje gång ;)

Totalt oseriöst inlägg. förlåt att jag tar upp plats

Landning
jo så här är det .... (hehe)

jag åkte skidor från 1976 till 1988 (12 år) och då hoppade och lekta meg en massa massa ... sen 1989 så testade jag snowboard för första ggn och lärde mig åka och älska det..

MEN... när jag skulle lära mig att hoppa så landade jag alltid med kroppen rakt fram som med skidorna och ramlade på rumpan eller fick tvärstopp.. detta berodde självklart på 12 års innött skidhoppsteknik (???) .. och det var bara att öva öva öva (säger farbror Pinn)

... så OM du har kommit från skidor och nu lär dig att åka snowboard så blir det lätt så..

om du INTE har åkt skidor förut utan börjat direkt med snowboard så är det bara kroppens normala reaktion att landa så (med fötterna parallellt och bröstet frammåt)

öva då.. öva öva öva öva.. försök att grabba tailgrabs massa massa tailgrabs för då sträcker du bakåt den bakre handen och armen och tvingar kroppen att räta ut sig i sidled.. kanske funkar..

annars så gör du följande.. ---->

TIPS!

visualisera-... japps.. VISUALISERING.. det urgamla knepet..

gör följande.

när du står ovaför hoppet så "ser du dig själv" åka ned mot hoppet, göra en grab och landa perfekt och åka vidare... föreställ dig detta (visualisera) ett antal gånger ex. 5 ggr ... gör det med öppna ögon och gör det med sluta ögon.. känn riktigt i kroppen hur du gör och hur det kommer att kännas... du åker ned mot hoppet i tanken... trycker ifrån, flyger och grabbar i luften.. landar perfekt som man skall landa (som du vill landa) och åker vidare ned..

visualisera...

sen slappnar du av.. och följer din kropps flow (flöde) du har skapat ett energi som gör att du kommer att klara hoppet perfekt..

du åker ned mot hoppet och hoppar precis som du vill göra och landar perfekt..

.. skulle du komma snett så tvekar du ... gör om och öva öva öva på att visualisera ditt hopp... sen kommer det inte att ta många timmar innan det sitter perfekt..

lycka till

/Pinn

Landning
:: glycerine :: !!

alla sätt är bra utom de dåliga vettu. att bara svara ex. titta frammåt, tänk på axlarna eller dyl kanske inte fungerar. vad skall man göra då?, så jag skrev bara mitt långa "onödiga" svar för att han skulle ha något att jämföra med bland de lite enklare svaren..

och visualisering gör många i många sporter och på många olika nivåer... och det ÄR ett bra sätt att fokusera och göra bra ifrån sig.

jag ber om ursäkt om du vaknade på fel sida och kände dig tvungen att klanka ned på mitt inlägg.. för DIN skull skall jag aldrig mer skriva något längre än en rad så blir du nöjd.. eller hur ?? visst skulle DU (glycerine) bli glad och nöjd om jag slutade att skriva långa "onödiga" inlägg ???

tyvärr så skulle de andra 99% inte bli det.. så tänk innan du klankar ned på saker jag, och andra skriver. vi försöker bara att hjälpa till så gott vi kan för att alla skall kunna ha det så kul som möjligt..

OM "Sneewboard" inte gillar mitt inlägg så struntar han nog i det och läser de andras..

that´s it dude..

ha en skön vinter och du... kom med lite konstruktiv kritik istället, tack

/Kalle

Tillbaka
Topp