Landningar

• Trådstartare Trådstartare Nhi
  • Start datum Start datum

Nhi

Medlem
Landningar
Hur ska man göra för att få en så mjuk landning som möjligt? (Eller bra?)

Letade i forumet men hittade inte något.

Landningar
landningen ska väl vara lika brant som hoppets lutning sedan om landnigen är hård kan du ju gå och vända på snön med en skyffel. lite jobbigt men mjukt blir det.

Landningar
hoppa inte, då slipper du landa

Senast redigerad av en moderator:
Landningar
Waster sa:
jeppenator sa:
häll massa salt i landningen.. de brukar lösa upp snön så då behöver man inte anstränga benen så mkt
Fluffsurfarn sa:
Deespin sa:
4 helt meningslösa inlägg som inte tillför nånting. Om ni inte har nått vettigt att säga, kan ni inte bara hålla käften då! Det blir så jobbigt att läsa massa skit när man letar efter vettiga svar.

Landningar
JockeSki sa:
Waster sa:
jeppenator sa:
häll massa salt i landningen.. de brukar lösa upp snön så då behöver man inte anstränga benen så mkt
Fluffsurfarn sa:
Deespin sa:
4 helt meningslösa inlägg som inte tillför nånting. Om ni inte har nått vettigt att säga, kan ni inte bara hålla käften då! Det blir så jobbigt att läsa massa skit när man letar efter vettiga svar.
för en gång skull håller jag med dig.

Landningar
JockeSki sa:
Waster sa:
jeppenator sa:
Fluffsurfarn sa:
Deespin sa:
läste du ens jeppenators svar? har inte provat det han skrev, men om det funkar så är det ju inget oseriöst med det. sköt dig själv

Senast ändrad:
Landningar
aendrew sa:
läste du ens jeppenators svar? har inte provat det han skrev, men om det funkar så är det ju inget oseriöst med det. sköt dig själv
Ja det gjorde jag. Jag antog att det var ett skämt eftersom man inte använder salt för att göra snön mjukare utan tvärt om göra underlaget hårdare. Salt slänger man ut på kickern för att den ska bli hårdare och hålla längre.

Om det va så att jeppenator inte visste det utan på allvar trodde att man kunde mjuka upp landningen med lite salt så ber jag om ursäkt. Då var jeppenator's inlägg bara felaktigt och inte menat att vara meningslöst. Om så är fallet, sorry jeppenator.

Landningar
de smälter ju typ först eftersom man her salt på vägar o sånt för att de ska smälta.

Landningar
Ha en brant landning, landa inte med spikraka ben ha smått böjda ben och låt sedan benen ta emot landningen genom att "sjunka" ihop med benen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp