Lång jacka?

jiB_g

Ny medlem
Lång jacka?
Tja
Jag skulle vilja ha lite tips på långa jackor. Har haft en del hellyhansenjackor i xxl, men dom är bara breda liksom, inte särskilt långa alls. Så jag undrar om ni vet jackor som är "långa i modellen" eller ba allmänt jättelång. Men som ändå är gjorde för skidåkning liksom. Sagas jackor är lite utav den typen jag är på jakt efter, rätt långa liksom men ändå inte megabreda!
peace

Senast ändrad:
Lång jacka?
Körde en Whiteoutjacka förra säsongen, modell "parka" som var lite längre.
Jaani hette den men dom har liknande modeller även i år, som är rätt läckra.
Kolla in dom, inte lika dyra som deras skaljackor heller!

EYHO4Nqy5fnSEBWgen8Aie-30.jpg

Något sådant fast i rött och lite tunnare modell hade jag...

424617-84699.jpg

Denna är lite längre, finns i olika färger...

Senast redigerad av en moderator:
Lång jacka?
jag skulle rekommendera dc's modell monarch som är något mellanting av parkas och tech jacka.. sen är det bara att leta, de flesta märken har någon längre modell..

Lång jacka?
simonakesson här på freeride säljer en dc parkas/skidjacka som är riktigt go! redigt lång och fin, lång på mig som är ca 175 lång så kolla in den!!

Lång jacka?
Alla DC jackor är stora i strl, har en själv i xxl är 190 lång den är riktigt låååång, men inte alls för bred som en del tenderar att bli!

Lång jacka?
Alla DC jackor är stora i strl, har en själv i xxl är 190 lång den är riktigt låååång, men inte alls för bred som en del tenderar att bli!

Lång jacka?
ripcurl har ju en skitsnygg modell som är nått mellanting mellan parka och normaljacka.. vit lite grön o brun har jag för mig att den är.. finns på bla t-12, Kim Boberg körde med den på winterjam om jag inte minns fel..

Tillbaka
Topp