längd enforcer

olivar

Ny medlem
längd enforcer
Hej alla, här kommer ännu en fråga om längd på allmountain skidor
jag har bestämt mig för en nordica enforcer 100, men beslutsångest deluxe över längden
, jag är 184 hög över marken själv och van skidåkare, står på rätt hårt i röda pister. åker 80/20 pist/offpist , ska jag köra 185 längd eller våga gå upp på 193 ??

längd enforcer
Hej! Jag är 170 cm , ~60kg och skulle väl skriva ungefär likadant om min åkvana förutom att jag kanske åker mer offpist. Har ett par enforcer i 185 cm som jag tycker funkar strålande så tror nog att 193 cm skulle bli prima för dig! ;)

längd enforcer
Vill du ha ökat flyt i offpisten och det är din enda offpist skida så kan du gå på 193, men som du skriver 80% pist så skulle jag gå med den kortare den lär vara lite mer lekfull. Båda funkar för dig du får helt enkelt bara bestämma vad du är ute efter i första hand

längd enforcer
Har inte kört vare sig den ena eller den andra, men för 80% pist vette tusan om jag inte istället skulle överväga Enforcer 93 om jag vore du. Den funkar fint vid sidan om också, har haft åkare i gruppen som åkt på den även i (begränsat djupt) puder med väldigt gott resultat. 185 eller 193 går nog vilket som men 193 borde väl vara ditt förstaval? 185 för lite rappare karaktär i pisten kanske, 193 för stabilare...

Tillbaka
Topp