Längd/madtrix?!

JoWi

Ny medlem
Längd/madtrix?!
Hallåoj...

Har ävenj ag varit å köpt ett par Head Madtrix, jag är ca 1,83-84 lång så längden blev ganska naturligt 1,80, men kille på satdium envisades och sa att det kommer aldrig att gå, du kommer aldrig äns att kunna göra en 360, tro ni att det stämmer att det skulle vara en omöjlighet?

// jocke

Längd/madtrix?!
Jaa, det var det jag också tycket, för jag har ju så så många som gjort det så, han sa ävan att jag aldrig kommer kunna åka vanligt med dom, prefcis som om att det skulle vara en omöjlighet att komma ner för backen med dom...

Längd/madtrix?!
Det e vell klart att du kommmer klara 360 :) bara du inte har skidor som är "längre" än dig själv, sen om du mittmonterar dom så klarar du det garanterat! :) Killen på Stadium kan ju inte ha varit så klar i huvudet!

Längd/madtrix?!
Stirra Er inte blinda på längden, på Er själva alltså. Väger du 50 kg och är 183 lång skulle nog ett par 180 cm långa lagg bli lite tunga att hantera. Men väger du normalt för din ålder och längd så blir det inga problem med ett par 180 långa lagg. Ta för vana att fråga försäljaren lite mer om hans erfarenheter, hur många år han åkt, hur många dagar per år han åker, vilken nivå han ligger på, om han provåkt vederbörande skida osv...

Tillbaka
Topp