Längd på skidor, o vilka rekommenderas?

JaroV

Ny medlem
Helloooooo

Ska köpa nya skidor till vintern! Då undrar jag vilka ni rekommenderar... Jag kör mycket park men ändå lite off-pist. och så längden... jag är 177 cm o väger ca. 75 kg....

tacksam för svar ! PeaCeE

Hur mycket åker du och vad har du kört på förut? Vad tyckte du om respektive ogillade med de skidorna?

Jarle sa:
Hur mycket åker du och vad har du kört på förut? Vad tyckte du om respektive ogillade med de skidorna?
förra året åkte jag typ 3 gånger i veckan från typ januari till april... Körde med Rossingol Scratch Pro. De var sköna, dock så var dom lite för tjocka...

När du säger att de var för breda antar jag att du menar ross scratch pro BC (juniorskida), finns en FS också men den ligger väl runt 80mm om jag inte missminner? 90mm i midjan är inte så brett, de flesta parkskidor idag ligger mellan 80 och 90 mm midja. Vill du dessutom att de ska vara ok utanför pisterna är bredd "ett nödvändigt ont".

GB25 sa:
http://images.buzzillions.com/images_products/01/34/rossignol-scratch-brigade-pro-skis-2008_491180_175.jpg
Ja om det ær Brigaden så ær den juh 98mm i midjan...fortfarande inte før bred før park och inte før bred før offpiste IMHO. Så om du vill ha ngt som fungerar både i park och i offpisten så bør du titta på skidor som ær kring 100mm under foten. Finns en del sånna nowdays :)

Line Prophete 100 (mer offpisteorienterad)
Line Blend (mer parkorienterad)
4frnt VCT/VCT Turbo (Offpist)

ja...det finns en hel del helt enkelt :)

Tillbaka
Topp