Längd på twintip

ericjohansson

Ny medlem
Längd på twintip
Det kanske redan finns denna typen av tråd, undrar vilken längd ni tycker jag behöver ha på ett par twintips då jag är 185 och väger 95 !? tack för svar

Längd på twintip
Siggzor sa:
Spelar vikten nån roll?

skulle säga runt 180, de ska iallafall vara kortare än dig själv
jo, jag förstått av dem ska vara kortare, enligt jon olssons guide så ska dem va 179, men är lite osäker på om dem ska vara så långa ! eftersom det är en jibbskida.

Längd på twintip
suck...

Först tycker jag att du ska söka, finns ett par hundra liknande trådar. Sen visar Siggzor hur dålig koll han har.

Vikten spelar stor roll, och du ska helt klart ha längre än 180 (med reservation tack vare din icke existerande info om dig själv),

Längd på twintip
ericjohansson sa:
Siggzor sa:
Spelar vikten nån roll?

jo, jag förstått av dem ska vara kortare, enligt jon olssons guide så ska dem va 179, men är lite osäker på om dem ska vara så långa ! eftersom det är en jibbskida.
vikten är bland det viktigaste! Och man ska defenitivt inte va rädd för att ta nån cm LÄNGRE än sig själv.

Längd på twintip
Davidson sa:
ericjohansson sa:
Siggzor sa:
Spelar vikten nån roll?

vikten är bland det viktigaste! Och man ska defenitivt inte va rädd för att ta nån cm LÄNGRE än sig själv.
Ja, det hade jag också för mig ! när du hyr skidor frågor ju personalen hur mkt man väger !:P känns lite onödigt att fråga de om inte vikten spelar roll ! :) okej, då vet jag det! ;D

Längd på twintip
ericjohansson sa:
Davidson sa:
ericjohansson sa:
Ja, det hade jag också för mig ! när du hyr skidor frågor ju personalen hur mkt man väger !:P känns lite onödigt att fråga de om inte vikten spelar roll ! :) okej, då vet jag det! ;D
Haha, kan också kanske bero på att dom måste ställa in DIN- skalan efter hur mycket du väger..

Längd på twintip
det är iofs för att de ofta skruvar bindningarna efter vikten (kg) gånger 10, enligt deras policy :p
jag får alltid för korta skidor om jag låter uthyrarna bestämma

Längd på twintip
Men hur spelar vikten någon roll på längden på skidorna.

Så om typ nått jävla fetto ska klämma lagg måste han ha tre meters skidor? Det är väl endast bindingens inställningar där vikten blir avgörande?

Jag bara undrar, har aldrig påstått att jag kan något

Längd på twintip
Vikten spelar stor roll för skidans längd också. Jag skulle vilja säga att vikten spelar större roll än längden.

Tillbaka
Topp