jonathan_chips
Ny medlem
Längd+placering utav bindning på Ross scratch bc?
Hej ska köpa ett par rossignol scratch bc 07/08 med tillhörande bindning (scratch 120/140 är inte säker) och jag behöver hjälp/tips om hur jag ska placera min bindning samt vilken längd jag ska välja.
Jag är ca:185 lång men väger bara ca: 73kg. Jag kommer ungefär lika mycket överallt kanske: BC: 40% Park: 30% Pist: 30%
jag väljer då mellan 178cm och 185cm. Anledningen till att jag inte väljer 185cm direkt är för att dels så är mina gamla skidor (PE 05/06) 169cm så det kan kännas ovant/konstigt med så långa? men det kanske jag vänjer mig vid. Men dom kanske blir tunga och otympliga pga. att jag väger så lite?
Framförallt vill jag ha tips om vart det kan vara bäst att placera bindningen?
Jag är ca:185 lång men väger bara ca: 73kg. Jag kommer ungefär lika mycket överallt kanske: BC: 40% Park: 30% Pist: 30%
jag väljer då mellan 178cm och 185cm. Anledningen till att jag inte väljer 185cm direkt är för att dels så är mina gamla skidor (PE 05/06) 169cm så det kan kännas ovant/konstigt med så långa? men det kanske jag vänjer mig vid. Men dom kanske blir tunga och otympliga pga. att jag väger så lite?
Framförallt vill jag ha tips om vart det kan vara bäst att placera bindningen?
Senast ändrad: