Längd?

Efterklang

Ny medlem
Längd?
Jag är 182cm lång, väger 70kg och har 43 i skostorlek.
Nu är det såhär, att jag hittat en bataleon bräda "the hero" som jag är jädrigt inne på att köpa.
Det finns ett "problem", den finns bara i längden 153cm.
Jag undrar om det funkar bra ändå med längden?
Jag åker det mesta men undrar om det blir problem om man vill gasa på i pisten?

Aja, jag är inte så erfaren när det gäller sådana här grejer så jag vore tacksam för ett svar.

Längd?
oj oj oj..

du = 182 brädan = 153 .. det kan nog bli lite kort i vissa samanhang..

min kortaste bräda som jag bara använder till parkåkning är 150 (jag = 175) å den känns rätt kort men skön att kontrollera på rails etc. (vi snackar 25cm)

din bräda kommer att vara 29cm kortare och det är klart att det kommer att funka, men sen beror det på hur bred den är.. du har ju 43 så den bör ju vara runt 25 i midjan...

sen eftersom brädan är så kort så är den säkert "gjord" för personer som väger lite mindre (nu är ju du ingen tungviktare). så .. kolla upp om du kan få tag på bredd och viktrekomendationer för just den brädan,,

annars verkar det som om det enda som kan vara keff är väl att du kanske inte kan åka fort som fan (om den inte e hård som fan) för då kommer den nog att bli fladdrig...

lite kort.. annars okej .. det är min åsikt..

OJ!!!

nu hittade jag

http://www.bataleonsnowboards.com/site/products/boards/the_hero/the_hero_153

ser ut som om den är 24,5 i midjan så då måste du stå rätt brett för att den skall funka.. annars verkar den vara rätt hård i flexet så på den punkten skall det nog funka..

peace.

/K

/K

Längd?
Lars.. hade inte du köpt en ny bataleon bräda eller? Köp en i Åre istället!! Köp en as dyyr!!! ohh yeah yeah!! // Perra fkr

Längd?
Jag tycker det är alldeles för kort för dig.. Ok, skall du bara hålla till inne parken eller på rails så kan det ju funka!! Men hur många gör det?
Skulle köpa en 160-165 om jag var dig. Då får du förmodligen roligare åkning överallt på berget.

Tillbaka
Topp