Långfärdsskridskor Luleå

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Långfärdsskridskor Luleå
Är väl ett jävla långskott, men någon som vet bra långfärdsskridskoturer att göra i Luleå-området? Att bara åka runt med bil och leta tar ju sin tid, vore skoj om någon hade lite tips där det brukar vara lungt vatten och bildas okey isar?

Om man åker ute i skärgården, var ska man börja?
Antar att jag inte kommer få nå svar men värt ett försök :)

Långfärdsskridskor Luleå
När isen väl fryser så brukar ju komunen ploga upp en riktigt lång sträcka från norra hamn till södra hamn..om inte längre till och med :) Åker inte skridskor själv men vet att många brukar åka där just för att det är en sån lång sträcka som oftast är underhållen och borta från snö :) Kanske kan vara något? :) Tack och hej!

Långfärdsskridskor Luleå
ifjol plogade dom väl upp från Luleå till Piteå (: Men det är mer mot vår sidan. Om du vill åka nu så har jag ingen aning (:

Långfärdsskridskor Luleå
Friluftsfrämjandet brukar ha bra koll på sånt. Kan kanske vara värt att kontakta dom och se om dom vet något.

Långfärdsskridskor Luleå
jag har åkt 2 ggr från bensbyn mot örarna och där har isarna varit bra, ca 10 cm is i helgen. är dålig is närmast vägbanken i bensbyn och kan vara dåligt vid båthamnen så om du åker där rekomenderas den östra sidan av fjärden förbi hamnen. vill du åka på en sjö så är kvarnträsket bra, följer du stranden är isen bra förutom ett parti vid en udde, kollar du kartan på hitta.se så är det udden på norra sidan av sjön som det går en väg till och en ensam stuga. annars finns det en del turbeskrivningar på isplanket.se

Långfärdsskridskor Luleå
Fyfasiken vad du är flummig Felix.
Långfärdskridskor vad surrar du nu om?

Finns iaf en bra jävla massa åka ute i ditt hood där i gammelstan/sunderbyn!

Långfärdsskridskor Luleå
Åkte på Persöfjärden i helgen. Mycket bra isar, c:a 10 cm över hela fjärden, förutom två tydliga sprickor (en halvmeter "lucka" i isen på värsta ställena).

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp