Hej igen jösses vilka konstiga frågor du ställer...
Hur man får in skidorna i bilen? Kanske genom att öppna bakluckan och stoppa in dem i skuffen? Kanske fälla halva baksätet och lägga dem lite snett ovanpå övriga packningen? Tänk lösningsorienterat! Är ni bara två i bilen och undviker att hyra en tvåsitsig gokart funkar det garanterat.
Kul att du fastnat för Zillertal, som har fyra olika skidsystem på samma liftkort. Med tanke på att det är december kommer åkningen vara bäst uppe på glaciärnen Hintertux. Men det är mysigare att bo i de större byarna Lanersbach, Tux eller Finkenberg, som alla har liftar till Penken-systemet, men då får man åka skidbuss några kilometer till Glaciären.
Här ska jag exempelvis tänkt bo själv i påsk:
https://www.finkenbergerhof.com/en/
Nere i Mayrhofen (ännu större) och Zell am Ziller är säkert också fint på jul och där är restaurangutbud och shopping bättre. Man kan också bo väldigt liftnära i Kaltenbach, om man vill åka skidor i Hochzillertalsystemet, men då blir det en bit i bil eller skidbuss om man vill åka till glaciären. Å andra sidan kortare körning från Flygplatsen, (dryg timme till Munchen).
Om du inte hittar ledigt boende för jul just nu är det knappast för att det redan är fullt, utan snarare för att de inte börjat ta emot onlinebokningar för nästa säsong ännu. Ring så går det säkert att fixa. Eller vänta till september nån gång.
Skiduthyrningar finns överallt, men har man egna lagg man trivs med sparar man ju en slant. Flyger man två med sas eller lufthansa kan man byta ut den ena resväskan mot en pjäxbag + ett skidfodral, som åtminstone jag brukar lägga två par i så länge det inte väger mer än 20 kg.
Detta var min sista insats, nu orkar jag inte lägga mer tid på att hjälpa dig. Våga försöka själv, det är enklare än du tror..
?