Lära sig åka park ?

Baabban

Ny medlem
Lära sig åka park ?
Är en ganska ny kille i parken och har inte lärt mej några värre tricks än. Varför jag skriver är för att fråga om ni vet någon sida, film eller annat som kan lära mej grunderna i parkåkning. Jag är stabil i backen och har inga "problem" där. Men har inte kommit så långt i parkåkningen än.

Är jättetacksam för svar då jag väldigt gärna vill lära mej mer.

Lära sig åka park ?
Om jag ska vara ärligt så behöver du inte läsa nånting för att ha lite kul i parken.
Börja med de små hoppen, testa lite grabs, kanske även en snurr om du vågar.
Om du vill lära dig att raila så kan du börja med de breda boxarna, luta dig lite framåt så du inte gör som den här killen:

Senast ändrad:
Lära sig åka park ?
asså det bästa vore om du började med lite dubbelvolter som uppvärmning, sen är det bara att köra tripplar!

Lära sig åka park ?
Okej , Citruz förslag var helt klart bra... men det med att snurra, än så länge har jag bara vågat mej på 180, är det mycket svårare med 360 ? Ska jag köra 360 i stora hopp med en gång (stora hopp för mig är ca grön linje, än så länge) eller ska jag satsa på att klara det i ett litet uppbyggt hopp i backen ?

Lära sig åka park ?
tycker du borde börja med en backflip å sen frontflip å sen kanske lite dubblar.... nä men skämt åsido, kanske du ska prova 360 å switch 180, det blir nog bra ;)

Lära sig åka park ?
Citruz sa:
Om du vill lära dig att raila så kan du börja med de breda boxarna, luta dig lite framåt så du inte gör som den här killen:

Luta inte åt något håll ... stå på benen med vikten där den ska vara, varken framåt eller bakåt!

Lära sig åka park ?
mm.. men om du införskaffar dig grillz och en t-shirt som liknar en kjol så kommer du klara testet.. släng in ett word lite då och då också..

Lära sig åka park ?
linder sa:
Citruz sa:

Luta inte åt något håll ... stå på benen med vikten där den ska vara, varken framåt eller bakåt!
jag tycker det är lättare om man åker in rätt så bredbent och inte "glider upp" på boxen utan hoppar upp på boxen

Tillbaka
Topp