Lära sig bakåtvolt med skruv på studsmatta/matta.

iiddaaaa

Ny medlem
Är det någon som kan lära ut genom att skriva hur man gör en bakåtvolt med halv eller hel skruv? Det går jätte bra att lära halv skruv först för att då kan jag bygga på senare :)

snäällaa? (a)
skulle vara jätte snällt, jag vill verkligen lära mig :)

PUSS :*

vill du kunna göra skruven tidigt ( underflip ) lr sent ?? det e bara att skruva överkroppen och ta i, VÅGA !!!

Enligt min åsikt är det svårare med underflip än med backfull. sätter du backfull är det dessutom inte långt till dspin, vilket är mkt skönare och snyggare. men tänk dig att du ska göra en bakotvolt, men precis i upphoppet vevar du med armarna åt nått håll och slänger dig som en bakotvolt, du ska alltså sträva efter att överdriva rotationen i sidled, de funkade för mig iaf.

peace!

ja, de lättaste som jag tror ( jag lärde mig så iaf ), är att köra bf men precis innan du landar så strävar du efter att vrida huvudet mot den axel som känns bäst och drar med den motsatta axeln så mkt som möjligt. eftersom du i slutet av bf tittar i landningen så lär man sig efter något försök hur man ska göra för att komma runt och landa.
men glöm inte att spänna magen, de är lätt att falla ihop som en fällkniv i början när man kommit runt ett halvt varv och ska landa den.
sen när man känner att man fixar halva skruven så kan man testa sig framåt att skruva tidigare med mer kraft så kommer du lära dig köra hela eller kanske 1½ :)

Svårt att förklara såhär, men good luck =)

Det allra lättaste om du bara ska gör "halv skruv" Rodeo 5 eller va du nu vill kalla det är att slänga dig lite snett och kolla runt axeln, då landar du åt andra hållet när du kommit runt.

finast för dej blir att lära dej den vanliga heliga corken, luta dej horisontellt på sama gång du snurrar som en idiot, funkar alltid ! =)

touniii sa:
finast för dej blir att lära dej den vanliga heliga corken, luta dej horisontellt på sama gång du snurrar som en idiot, funkar alltid ! =)
Cork är ju dert som brukar ta längst tid att lära sig på matta. En d-spin eller gymnastvolt är det ju lättare att skicka bakåt. Lättast är väl att bara snurra lite när du är på väg runt om man bara vill lära sig "bakåtvolt med hel eller halv skruv" .

Tillbaka
Topp