lära sig cork!

• Trådstartare Trådstartare VEhrling
  • Start datum Start datum
V

VEhrling

Guest
lära sig cork!
tjo! jag har en fråga när man ska corka lutar man sig bakot i luften och snurar??
Det käns skit äkligt någon gång jag provat på matta, kan man göra cork 360??

lära sig cork!
lättast o börja me cork 720
du tittar runt axeln som på en vanlig snurr fast du tittar samtidigt ner mot motsatta benet bakom ryggen...
du kan ju inte se foten men du ska söka efter den

ta i mkt o tänk mer på snurren än på inverteringen
peeace

lära sig cork!
när jag gör cork så slänger jag mej typ lite snett frammåt!.. alla som säger att det inte går att göra cork så har fel!.. för det funkar!.. cork 3 funkar skitbra på studsmatta.. man ska göra en 90 och sedan titta ner över axeln efter landningen typ.. du brukar de funka..

lära sig cork!
jeppenator sa:
när jag gör cork så slänger jag mej typ lite snett frammåt!.. alla som säger att det inte går att göra cork så har fel!.. för det funkar!.. cork 3 funkar skitbra på studsmatta.. man ska göra en 90 och sedan titta ner över axeln efter landningen typ.. du brukar de funka..
håller med jeppenator, det är så jag också corkar

lära sig cork!
som backflip 720, fast du tar inte i lika mycket bakåt, se till att ha en stor matta så du inte landar utanför, sen e de bara att hoppåa upp, kolla åt sidan och uppåt och dra igång rotationen. dra inte igång me fötterna i luften de gör min kompis då stannar rotationen. när du känner att du har släppt drar du in benen under dej, fortsätt koll runt, när du snurrat runt 360/540 kan du sträcka ut, då kommer du landa på fötterna om du gjort rätt.

lycka till

lära sig cork!
snurra typ 270grader sedan lutad dej bakåt det funkar för mig i alla fall.

PS. Jag tycker cork/dspin är lättare att landa en vanligt 720.

lära sig cork!
jeppenator sa:
ja de e framåt. varför säger många att de e bakåt?

lära sig cork!
de är fan bara att luta sig bakåt och kolla efter vaderna så brukar jag göra :)
börja med cork 7 de är mkt lättare än cork 3

Senast ändrad:
lära sig cork!
är det nån som har ett film klipp på när nån gör cork 3 på matta, så man kan jämnföra och se om det blir rätt när man gör??

lära sig cork!
jag håller på o lära mej cork 3 man ska typ dra 3a och va lite framot lutad i luften om jag har fattat rätt

Senast ändrad:
lära sig cork!
Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork".

lära sig cork!
jo_wel sa:
lättast o börja me cork 720
du tittar runt axeln som på en vanlig snurr fast du tittar samtidigt ner mot motsatta benet bakom ryggen...
du kan ju inte se foten men du ska söka efter den

ta i mkt o tänk mer på snurren än på inverteringen
peeace
exakt

lära sig cork!
Kossan sa:
Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork".
Man slänger sig framåt när man snurrar, och på något konstigt vis blir det bakåt (alltså en cork). Fråga mig inte varför, men det är bara så ;P

lära sig cork!
Det är för att du roterar som det känns som du slänger dig framåt i början men det slutar med att du slänger dig bakåt ändå. Kan va en enkel förklaring på denna oändliga konflikt mellan ont och gott, svart och vitt, bamse och kalle anka.

lära sig cork!
Cr0y_HimselF sa:
som backflip 720, fast du tar inte i lika mycket bakåt, se till att ha en stor matta så du inte landar utanför, sen e de bara att hoppåa upp, kolla åt sidan och uppåt och dra igång rotationen. dra inte igång me fötterna i luften de gör min kompis då stannar rotationen. när du känner att du har släppt drar du in benen under dej, fortsätt koll runt, när du snurrat runt 360/540 kan du sträcka ut, då kommer du landa på fötterna om du gjort rätt.

lycka till
vem fan gör backflip 720 ? :P

lära sig cork!
JoakimN sa:
Cr0y_HimselF sa:

lycka till
vem fan gör backflip 720 ? :P
Menar du att de inte finns någon i hela världen som sätter backflip 720?

OnT: när man ska göra cork så kan man välja om man vill börja med att göra de bakåt eller framåt.
Jag började med framåt men nu när jag kan både och tycker jag att de är skönare bakåt.
För att göra en framåt cork så tar du och sträcker fram handen ugnefär så att de går diagonalt till den andra och de ska gå snett neråt och inte snett uppåt.

När du ska göra en d-spin bakåt så tar armarna snett bakåt och diagonalt uppåt och sen ska den ner igen på andra sidan... De är väldigt svårt att förklara så om de uppskattas så kan jag försöka förklara med bilder.

lära sig cork!
jeppenator sa:
nu har jag märkt hur fel detta inlägg är.. jag beklagar hemskt mycket om de va nån som tog illa upp eller blev sårad.. min rättelse av inlägget kommer här:

en cork ska göras bakot.. du hoppar upp å sedan tittar du över den axeln åt de hållet som du snurrar åt, då ska du komma in i en skön rotation.. när du vill sluta snurra så rätar du lite på dej och stompar(kan man stompa på matta?)
cork 3 funkar bra men det är jävligt svårt.. öva in cork 5 bra först å sen tar du knappt i nånting på rotationen när du snurrar, då borde de funka.. kan bli 450 först men sen kommer de..
Biospin=det är raka motsatsen till cork.. alltså en corkad skruv frammåt.. presis som förhållandet mellan frontflip-backflip, misty-d-spin..

lära sig cork!
det er er bare og lene seg litt bakpå når du snurrer. det enkleste er cork 7. cork 3 er vanskelig men det går!

lära sig cork!
ok nu ska jag säga er ett å annat om lite trix...till å börja med cork=snurr liggande bakåt lutad i luften,d-spin= en övercorkad cork gör cork å gå lite mer i inverteringen så du är nästan uppochner,bio=cork fast frammåt gör likadant fast du lutar dej frammåt:),misty=framåtvolt med skruv kan också ses som en D-spin fast frammåt, de va nog aööt för mej :) ha de bra!!

Tillbaka
Topp