Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Låter som att ni lyckats med pjäxvalet. Tummen upp.KaitsuH sa:Kanske någon styvare pjäxa vore bättre för bara skidåkning. Men, våra skiddagar brukar vara ganska långa: Klockan 8.30 pjäxorna på, skidbussar, liftar, skinning, åkning, lunch, åkning, afterski, afterski, afterski, till Spar market, skibus hem kanske klockan 5 -6 på kvällen, och hela tiden samma pjäxor på. För oss mjuka och bekväma pjäxor är et måste.termons sa:Ok. Tack. Bara Pillard som valt mindre flex och prioriterar utför? Någon som 50/50 prioritering med mjuka pjäxor? One boot quiver.Fred-o sa:tlt5 har ju sisådär 75 flex. Funkar finfint i bra snöförhållanden(orört) med 98mm/186cm lagg.
Föredrar dock lätta 74mm/167cm lagg för stora bergsdagar med många höjdmeter uppför.
Är det utför som är prioriteras så går jag alltid upp till vulcan på 98/186orna.
Skillnaden uppför i tlt5 gentemot vulcans är väldigt stor.
Kaitsu, du kör ju gärna sakta.... ;-)och kör med någon tofla har jag för mig liksom din fru. Hur hamnade ni där?
Nästa lördag ska vi till St. Anton, och varje dag är vi ute minnst 8-10 timmar med pjäxorna på. Några hårda race pjäxor vore ett mardröm där. På off pist behöver vi inte hårdare pjäxor, och Absolut inte för piståkning! Där är så mycket folk då, att nån storslalom träning skulle vara ett mandatory suicide. Om man behöver att åka på pisterna för någon konstig orsak, man vill köra så försiktigt som möjligt
Liksom jag sade, jag är jätte dålig med skidor (tar också brädan med, och kanske kör bara den...) men TLT-5:or räcker helt och hållet fint för frun (skidotna är Armada TST:s med Dynafit bindningar), också för piståkning ganska fort, upp till 80 km/h. (Hon har testat här hemma när pisterna var tomma av folket).