Lås till longboard?

Kgis

Ny medlem
Lås till longboard?
Tja, finns det något slags lås till longboards? Länka gärna om ni vet någon sida som säljer det. Har funderat på att göra ett eget med en kedja och ett hänglås, så man spänner kedjan runt ena trucken och drar den runt en lyktstolpe och låser med hänglåset. Men det känns lite klumpigt att ha med sig...

//Ak

Lås till longboard?
Lås till longboard? :S
Känns lite som: Tja jag har en fin sten, finns det något lås till min fina sten?
Varför inte bara bära den? sry för ot

Lås till longboard?
Hogizz sa:
Känns lite som: Tja jag har en fin sten, finns det något lås till min fina sten?
Tänkte mer när man ska gå på stan så känns det lite jobbigt att bära runt på den...

Lås till longboard?
Gudrunnator sa:
Hogizz sa:
Tänkte mer när man ska gå på stan så känns det lite jobbigt att bära runt på den...
jobbigt att bära runt på den? om du tycker de kan du ju lika gärna lägga ner. Btw. varför ha med den om man bara ska bära? åk för fan.

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
Hogizz sa:
jobbigt att bära runt på den? om du tycker de kan du ju lika gärna lägga ner. Btw. varför ha med den om man bara ska bära? åk för fan.
Hhah han kanske åker till stan å går in på CK å får man åka där? NEJ

Lås till longboard?
PontusOlsson sa:
men de är väl bara att ta en kjedja eller nå binda runt truckarna osså ett hänglås... nå sånt kanske.. ingen anign :P
Aa hade tänkt det men känns som det blir klumpigt att bära runt på det om man inte har med sig en ryggsäck eller något.

Lås till longboard?
PontusOlsson sa:
men de är väl bara att ta en kjedja eller nå binda runt truckarna osså ett hänglås... nå sånt kanske.. ingen anign :P
Precis min idee, de borde ju funka as bra, åsså drar men kedjen så tight runt truckarna å en lycktsolpe lr npnting, åsså ett hönglås i dom tigthaste hålen:D

Lås till longboard?
finns det inte ett hål nånstans i trucken (gör det på mina iallafall) då tar man bara ett helt vanligt cykellås (ganska litet dock) och låser genom trucken och runt önskat föremål...

Lås till longboard?
jibbar_N sa:
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
CK? vad fan är de? då är det väll bara å bära...

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
jibbar_N sa:
jonathan-o sa:
CK är ett "köpcenter" mitt inne i stan. det är typ bara där man är när man är på stan.... och på lite andra ställen.....så om man kör longboard inne på CK så kan det bara inte sluta bra

Lås till longboard?
jibbar_N sa:
jonathan-o sa:
jibbar_N sa:
CK är ett "köpcenter" mitt inne i stan. det är typ bara där man är när man är på stan.... och på lite andra ställen.....så om man kör longboard inne på CK så kan det bara inte sluta bra
som sagt är det väll bara att bära dårå? fattar faktiskt inte problemet från första början.. att låsa fast en longboard för att man inte orkar bära är helt galet..

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
jibbar_N sa:
jonathan-o sa:
som sagt är det väll bara att bära dårå? fattar faktiskt inte problemet från första början.. att låsa fast en longboard för att man inte orkar bära är helt galet..
Men när du går på stan, åsså ska du tästa kläder,köpa cola,måste hemta börjasen i ryggsäcken osvosv så är facktiskt jobbigt att ha en longboard som amn mået hålla i hela tin.

Lås till longboard?
Railson sa:
jonathan-o sa:
jibbar_N sa:
Men när du går på stan, åsså ska du tästa kläder,köpa cola,måste hemta börjasen i ryggsäcken osvosv så är facktiskt jobbigt att ha en longboard som amn mået hålla i hela tin.
lämna den hemma då? vipps så är dagens i-lands problem löst

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
Railson sa:
jonathan-o sa:
Men om jag vill åka till stan? Blir svårt om jag ska lämna den hemma.

Lås till longboard?
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
Railson sa:
MEN VAD ÄR FELET? lämna den hemma eller bär så enkelt är det. Lata jävel.

Senast ändrad:
Lås till longboard?
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
Hahaha kul att se att du blir så upprörd. Nu var frågan om det fanns lås till longboards men de har du kanske inte fattat? Om jag inte vill bära brädan men jag vill ändå inte lämna den hemma. Hur ska jag göra?

Lås till longboard?
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
Hahaha kul att se att du blir så upprörd. Nu var frågan om det fanns lås till longboards men de har du kanske inte fattat? Om jag inte vill bära brädan men jag vill ändå inte lämna den hemma. Hur ska jag göra?
Jo jag sitter verkligen och kokar här så sur är jag, helt galet. Förstod frågan men inte varför frågan ställs i över huvud taget.

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
Jo jag sitter verkligen och kokar här så sur är jag, helt galet. Förstod frågan men inte varför frågan ställs i över huvud taget.
Eftersom jag skulle vilja kunna lämna brädan om jag tex ska prova kläder, så enkelt är det.

Lås till longboard?
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
Eftersom jag skulle vilja kunna lämna brädan om jag tex ska prova kläder, så enkelt är det.
men ta en lite tunnare kedja och ett litet hänglås så du kan ha med i typ fickan. tror knappast att det är nån som kommer med en bultsax för att sno den då :)

Lås till longboard?
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
jonathan-o sa:
haha men svara på frågan bara kaxxråtta , och om du inte har något svar SKRIV INGET!

Senast ändrad:
Lås till longboard?
Jag sitter och skissar på ett nu, geme lite pengar på ungefär sisådär 5000 å lite tid i träslöjdslokalen och du får ditt lås ;D

Lås till longboard?
GustavWennerstrom sa:
jonathan-o sa:
Gudrunnator sa:
haha men svara på frågan bara kaxxråtta , och om du inte har något svar SKRIV INGET!
Forum är till för att diskutera, vi diskuterade och båda fick sagt vad dom ville. Vad klagar du på? På vilket sätt har jag varit kaxig? :S...

Lås till longboard?
jag har ett lås som är lika litet som en kortleks ask. man kan dra ut vajern sen så är det en tresiffrigt kod på det. ge mig 200 så skickar jag den med posten.

Lås till longboard?
haha jag gillar alla kids på freeride, ska börja kommentera allt, han frågade efter ett lås, sluta gnälla på att han är lat och sånt försök hjälpa han ist, men ärligt tror jag inte det finns något lås till longboards, dock kan man ju ta en smalkedja och ett litet hänglås, det väger inte alltför mkt, själv föredrar jag att bära den, eller så kan du bara sy en longboard väska, finns bra ritningar på www.longboard.eu, går skitsnabbt, billigt och enkelt :) då slipper du nöta kläderna med grippen också!

Lås till longboard?
hjalleh sa:
haha jag gillar alla kids på freeride, ska börja kommentera allt, han frågade efter ett lås, sluta gnälla på att han är lat och sånt försök hjälpa han ist, men ärligt tror jag inte det finns något lås till longboards, dock kan man ju ta en smalkedja och ett litet hänglås, det väger inte alltför mkt, själv föredrar jag att bära den, eller så kan du bara sy en longboard väska, finns bra ritningar på www.longboard.eu, går skitsnabbt, billigt och enkelt :) då slipper du nöta kläderna med grippen också!
longboard väska? låter tacky men länka gärna. Är inte medlem så kan inte sööka.

Lås till longboard?
att lämna brädan mitt i stan kanske inte är en så bra idé överhuvudtaget? folk kan ju få för sig att stampa på den!

Lås till longboard?
haha alltså jonathan-o, freerides största pesimist, sluta klaga och gnälla på allt. Lås är dåligt, väskor är, skriv ingenting om du endå bara ska klaga på allt.

Lås till longboard?
hjalleh sa:
haha alltså jonathan-o, freerides största pesimist, sluta klaga och gnälla på allt. Lås är dåligt, väskor är, skriv ingenting om du endå bara ska klaga på allt.
Vad fan snackar du om nu? Klagade absolut inte på någon väska. Tyckte att den såg rätt smart ut men talade bara för mig själv att JAG känner att jag inte behöver någon. Om du ser tråden på longboard.eu så passar den skitbra för han för att han just har mycket att konka på + en DH bräda. Kan även tänka mig att en sådan sele kan vara grymt skönt om man ska hajka en backe typ Högdalen en hel dag.

Lås till longboard?
Av: jonathan-o Online | 2008-07-11 11:48

Av: jonathan-o Online | 2008-07-11 11:48

Det enda du skriver är kommentarer om vad han ska göra ist det han ber om, hjälp till eller håll käften.

Lås till longboard?
Verkar som att Jonathan går igenom en aggresiv pubertet och tar ut det på freeride i form av daglig dos med negativa inlägg.

Annars kan jag bara rekomendera ett vajerlås/skidlås. Biltema osv. brukar ha lite billigare versioner. Men har du hål i trucken? Annars kan det bli lite knepigt att dra igenom vajern, men kanske kan du borra ett lagomt stort hål? Lär väl inte påverka åkningen speciellt mycket för en longboard...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp