lavin paket

Valentinn

Ny medlem
lavin paket
Tjena.
letar efter ett billig lavin paket lr bara nånstans man kan köpa . spade , tranciver o sond billigt .
Och alla tjötar att man skall lägga miljontals kronor på utrustning men om man inte har det e det inte bättre o ha nått överhuvudtaget ?

lavin paket
sport-conrad.com har ganska bra priser.

Men det är inte gratis oavsett. Köp en bra transciver, jag rekommenderar Pulse.
Men det kommer gå på ca 4 000kr.

Om man inte har en transciver alls är det bättre att stanna i pisten.

Att ha en bra transciver är väldigt viktigt, (viktigaste är väl att man kan använda den). Om du inte lägger så mycket pengar och sen dör din polare för att du inte kunde hitta honom i snön... ja, då känns det ju som man borde lagt lite till.

Testa att snacka lite med föräldrarna, det är ju en säkerhetsfråga.

lavin paket
Jag rekommenderar också pulse. Den har 3 antenner och är väldigt precis.

Ett paket med pulse i Sverige kostar omkring 4500-5000.
Det är värt det.

Annars kan du satsa på tracker DTS paket med spade sond för ca 3500-4000.

lavin paket
Sport-conrad har bra priser som sagt, jag köpte arva evo 3 (3 antenner, funktion för flera begravda, lättanvänd, osv) + 260 sond + aluminiumspade för knappt 3000 på sport-conrad. (värt att nämna är att detta paket bara var 10€ dyrare än tracker dts:en med samma tillbehör).

Tips är att köpa en transa med någon funktion som kan hålla koll på flera offer, de utan den funktionen tenderar att visa rättså konstigt om det ligger flera begravda. Som Swedish-banana skrev så är det inte kul att komma hem utan polare bara för att du va 1000 spänn för snål.

Tillbaka
Topp