Lavinolycka i Tänndalen

Lavinolycka i Tänndalen
Någon som vet mera kring vem det var och vad han hade för anknytning till tänndalen?
nu blir man ju orolig alltså, fasen vad läskigt det är när naturen visar sin kraft..

Lavinolycka i Tänndalen
Läste att det tog 30-40 minuter att få fram killen! Är det inte ganska dåligt?
Hade han ingen transciever?
Vad kräver man för beredskap hos arbetsgivaren?

Hoppas verkligen han klarar sig...

Lavinolycka i Tänndalen
Ta allt som skrivs i tidningen med en nypa salt. Sanningen kommer fram så småningom.....

Och ifrågasätt inget ni inte vet något om...

Senast ändrad:
Lavinolycka i Tänndalen
Och undvik att peka finger eller dra slutsatser baserat på artiklar i kvällspressen, det hjälper ingen.
Håll i åtanke att det i bästa fall blir en väldigt traumatisk upplevelse för pistörerna så kliv försiktigt och med bibehållen respekt.

Lavinolycka i Tänndalen
Hörde på nyheterna att pistören har avlidit.
Trots stor erfarenhet kan det gå riktigt illa.
Vila i frid
Såg inte att markus redigerade sitt inlägg ovan

Senast ändrad:
Lavinolycka i Tänndalen
Tråkigt! och lite speciellt när det händer de som arbetar med säkerheten för andra.

Tror däremot att större delen av de åkare som åker offpist i svenska fjällen inte förstår att lavinförhållandena ofta kan vara mycket värre i Sverige än i Kanada och alperna.
Har gjort mina säsonger i alperna och Kanada och Åre är ett av de mest lavinfarliga ställen jag någonsin åkt på!

Lavinolycka i Tänndalen
LawndartGustav sa:
Tråkigt! och lite speciellt när det händer de som arbetar med säkerheten för andra.

Tror däremot att större delen av de åkare som åker offpist i svenska fjällen inte förstår att lavinförhållandena ofta kan vara mycket värre i Sverige än i Kanada och alperna.
Har gjort mina säsonger i alperna och Kanada och Åre är ett av de mest lavinfarliga ställen jag någonsin åkt på!
+1

Lavinolycka i Tänndalen
Det jag tycker är mest skrämmande är att man inte läst någonstans om transivers utan enbart sondar och polishundar... Känns som om man jobbar med lavinsäkerhet så bör man ju även ha sådant med sig :/

Vila i frid!

Lavinolycka i Tänndalen
Att Aftonpressen inte skriver om transcievers betyder inte per automatik att de inte bar transcievers.
Eftersom det skedde under arbete så kommer det att startas en utredning, det är bäst att avvakta vad som framkommer där istället för att spekulera utifrån artiklar på kvällspressens nätupplagor.

Lavinolycka i Tänndalen
Tompan14 sa:
Att Aftonpressen inte skriver om transcievers betyder inte per automatik att de inte bar transcievers.
Eftersom det skedde under arbete så kommer det att startas en utredning, det är bäst att avvakta vad som framkommer där istället för att spekulera utifrån artiklar på kvällspressens nätupplagor.
Sant sant ... Dock lär det ju inte behövas en utredning för att veta om dom bar transcievers eller inte.

Tillbaka
Topp