Lavinsäkerhetsutrustning i USA?

Bruz

Ny medlem
Tjena,

Jag var inne idag på Udéns sport i Göteborg för att köpa lavinutrustning till min Aspenresa som närmar sig. För spade+sond+transciever skulle de ha 3500 kr. Mycket pengar, men å andra kommer jag att kunna ha kvar grejerna i många många år. Frågan är bara om jag ska vänta tills jag kommer till USA, för det bör ju vara billigare där.. Men om det bara skiljer nån hundralapp så köper jag nog här hemma så att "allt är klart" innan resan. Är det nån som vet vad spade+sond+transciever skulle kosta i USA?

Tacksam för svar.

Jag vet inte vad det kostar där borta. Men med tanke på att dollarn är så låg borde det vara mycket billigare.

vilket marke var det?

jag bor i montana for tillfallet och om jag sager sa har, det ar nastan halva priset pa allt man koper.

ingen moms och sen ar dollarn sa billig.
dom tanker att en dollar=10kr ungefar medans vi bara betalar 6,40? natt. sa jag tror du ska vanta.

men vilken model ar det du vill ha? det beror ju lite pa..
kolla:
www.backcountry.com
www.tramdock.com
www.evogear.com
www.usoutdoorstore.com
www.skis.com (kan ha)

sen kan du ju alltid bestalla till hotellet du ska bo pa.

Tycker att det låter väldigt billigt med 3500 då det är vad bara trancivern kan kosta.
Du ska absolut inte vänta med att köpa prylarna och åka utan i Frankrike.
Om inte annat så har sport conrad billiga kit http://www.sport-conrad.com/

Köp inte plast spade, carbon eller metall är att föredra då plast inte biter bra på packad snö.

Lycka till

Vi köpte transiver spade sond för 3000 svenska i Lake tahoe. Transivern är en bca tracker dts och spade black diamond deploy 3 och en black diamond 320 sond. Kollade på skistore där går det på 3400 för spade och transiver finns bara 265 sonder och dom e betydligt billigare så skulle chansa på 4300 kr för det i sverige ca och här i usa 3000 kr.

köpte två set med BD spade, Pieps transa och BD sond, två uppsättningar för under $800 från www.avalanchetools.org

Tillbaka
Topp