Lenzerheide, Davos, Laax, Arosa, Disentis, Anderma

karln

Ny medlem
Någon som skall till Graubünden i vinter? Jag och min flickvän kommer med all sannolikhet att åka runt i området och leta fram de bästa orterna =)

Någon som har några allmänna tips om skidåkning i Graubuenden? Annars vore det kul att hooka upp lite med andra som skall ner dit.

Ha en god vinter alla!

Tjena!
Vi e 4 grabbs som ska tillbringa vintern i graubuendenområdet!
Vi ska bo o utgår från Disentis, men siktar givetvis på att åka runt o hitta nya pärlor :)
Inte omöjligt att man stöter ihop kanske....

Ha de gott!

I Pizol kan man ha kul en dag när det snöar om man håller sig så långt det går till "skiers left".........

//H

st moritz är grymt bra när det snöar. Päls folket är ju i hotellbaren när det snöar:)) sant! När solen skiner är de ju på någon VIP uteservering....

Är det nån som vet hurpass gestapo liftwaffen brukar vara i denna region? Skulle det funka att köra begagnade liftkort och så?...

Tacksam för svar

karln sa:
Någon som skall till Graubünden i vinter? Jag och min flickvän kommer med all sannolikhet att åka runt i området och leta fram de bästa orterna =)

Någon som har några allmänna tips om skidåkning i Graubuenden? Annars vore det kul att hooka upp lite med andra som skall ner dit.

Ha en god vinter alla!
hur ska ni bo då?

LawndartGustav sa:
karln sa:

Ha en god vinter alla!
hur ska ni bo då?
Om det blir av så kommer vi att köra Zigenarstyle och bo i bilen =P men vi har fått ett annat alternativ med Lake Tahoe och Whistler under OS och har man chansen att en gång vara på ett OS så känns det som detta är det... Så vi väger lite...

Men även att både hon och jag ska läsa distansstudier och att bo i ett hus med internet i USA kommer göra det jävligt mycket lättare att klara kurserna än att sitta i en svinkall bil och försöka lära sig Differentialkalkyl och Flervariabelanalys.

Tillbaka
Topp