Les 2 Alpes?

Coolish

Ny medlem
Les 2 Alpes?
Tjenare foaks.

Jag ska, mot min vilja och mina principer åka på charter till Les 2 Alpes mellan jul/nyår. Är det någon som har tips om åkning från orten vore jag tacksam för lite information om detta. Ni behöver inte skriva om piståkning då detta är ointressant, det finns kartor för det.

Har ni tips om var man ska gå och ta ett par after-ski bira är det tips som behandlas med omsorg...

:O)

Les 2 Alpes?
Hej !

Var i Les 2 Alpes förra vintern. Inte för att göra dig besviken men det var sista gången jag åkte dit. Visserligen finns det en del bra offpist repor. En heter Le Pissoar... pissoaren... shysst repa mellan två stycken berg, 250-300 meter lång 3-4 meter bred ränna. Sedan finns det också några bra repor upp på glaciären till vänster på toppen.

Angående bar livet finns det ganska mycket att önska. Det finns en bar som heter Rodeo klubb, inte så långt från UCPA centrat. Sedan finns det väl lite andra små ställen också som är schyssta.

Själv beger jag mig tillbaka till Valdisere igen. Skall vara där i en månad under v8-v11. Där finns det både bra offpist åkning samt schysst nattliv.

Lycka till i alla fall även om jag säkert har gjort dig lite besviken *ler*

Mvh Anders

Les 2 Alpes?
Det går ett schysst åk ner till den lilla byn St Christophe som man kan åka om det är tillräckligt mycket snö.

Annars finns det en bok med massor av åk som man kan köpa där, fråga på turistkontoret. Glöm inte zinkpastan.

Les 2 Alpes?
Det finns väl en liten offpisttur ner till La Grave att göra också. Glöm då inte lappsjukepillren.

Les 2 Alpes?
det är bara en liten hike mellan 2alps och lagrave men kolla så att la grave har öppnat sin släplift annars blir det lite jobbigt att ta sig tillbaka... om den är öppen tycker jag att du ska åka över, det är ju svårt att hitta något annat än offpist i la grave. åket ner till st christophe är också en mycket trevlig utflykt. 2alps tyckte jag mest var en större version av lindvallen. men jag har inte så mycket där

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp