Les deux alpes?

SuperB

Ny medlem
Les deux alpes?
Ska till Les deux alpes i februari v7!

Hur är åkningen där? Parken? Offpisten?

Undrar även hur staden är? Något festande?

Ni som varit där, dela med er! Allting är intressant att veta!

Les deux alpes?
Nu var det 2005 jag var där men tror det är ungefär som nu. Parken är svinbra, tror den ligger på en glaciär så den brukar vara öppen på sommaren också, många linjer, storlekar och en pipe, var där tidigt i Januari och då var den redan klar så kan hända att den finns där hela tiden. Off-pist finns det också men vet inget specifikt åk, dom har ju ett berg mitt emot på andra sidan staden som kan vara lite roligt också. Går även att gå till La Grave har jag hört, men har för mig att det gick snövesslor dit också ifall man vill ta en dag där.

Les deux alpes?
Hej!

Jag var i Les Deux Alpes med UCPA 2003 och åkte jättesköna puderåk på "högersidan" dvs berget till höger när man kommer in i dalen. Den veckan kom det 1 m snö var kanon! Det fanns hur mkt lätttillänglig offpist som helst mellan pisterna också.

Byn är ju rätt stor så barer är ju inget problem!

/Magnus

Les deux alpes?
Kom just därifrån, är den lycklige som vann Nortlanders tävling här på Freeride ihop med sambon=). Bra med snö redan! Åker mycket offpist men inte park, kollade dock en del på duktigt folk. Vad jag kan bedöma finns det många fina linjer, några riktigt seriösa. Pipen var i jättefint skick. Så finns det en massa mindre hopp och skutt i olika "slide"områden. Offpisten blev iaf jag nöjd med, efter snöfall dan innan vi kom ner gick det att hitta kall orörd snö hela veckan. Några stora åk med lång och krånglig anmarsch var närmast orörda ännu på vår sista dag (jag vågade inte snoka rätt på dom ensam=( Det fanns också en hel del smala håriga åk som såg omväxlande inspirerande och avskräckande ut. Kort sagt, du har nog att göra en vecka, bara det har kommit lite nysnö.

Ha´re
Björn

Tillbaka
Topp