Leveranstid ekosport

DrDim

Aktiv medlem
Leveranstid ekosport
Slog till på ett par skidor hos ekosport, grymt bra priser får jag säga. Blev ett par Salomon QST 92.
Någon som har koll på leveranstiden (de skickar med DPD)? Brukar det vara lastbil hela vägen eller brukar de skicka med flyg?
Just nu befinner de sig tydligen i DPD du Coudray Montceaux vilket är i södra Paris ganska nära Orly.
Finns det någon chans tror ni att de letar sig upp till Sverige till på fredag eller är det kört?

Leveranstid ekosport
Slog till på ett par skidor hos ekosport, grymt bra priser får jag säga. Blev ett par Salomon QST 92.
Någon som har koll på leveranstiden (de skickar med DPD)? Brukar det vara lastbil hela vägen eller brukar de skicka med flyg?
Just nu befinner de sig tydligen i DPD du Coudray Montceaux vilket är i södra Paris ganska nära Orly.
Finns det någon chans tror ni att de letar sig upp till Sverige till på fredag eller är det kört?
Brukar ta en vecka (5 vardagar från sändning från leverantör till leverans till dörren) på de flesta jag beställt från olika leverantörer (conrad, glisshop, Sportbittl, Glid n Slide mfl) om man tar billigaste fraktalternativet. Snabbare frakt kostar extra.
När jag beställt på helgen har paketet ofta levererats på fredag eftermiddag.
Senaste leveransen med DPD från England, innan Brexit, lämnade butiken onsdag och levererades på tisdag veckan efter.
Så jag tror nog att du får paket på fredag.

Leveranstid ekosport
Ja det ser ut som jag får de på fredag faktiskt. Fick ett internationellt trackingnummer som funkar hos postnord igår kväll på DPD och enligt postnord är det leverans på fredag. Beställde skidorna med montering av bindningar i torsdags så det var lite av en chansning.

Leveranstid ekosport
Ja det ser ut som jag får de på fredag faktiskt. Fick ett internationellt trackingnummer som funkar hos postnord igår kväll på DPD och enligt postnord är det leverans på fredag. Beställde skidorna med montering av bindningar i torsdags så det var lite av en chansning.
Är det Postnord kan det komma en dag tidigare än tänkt. Det gjorde mitt, självklart var dom hemma när jag var ute på en liten tur. Så fick åka till Konsum och hämta det.
Men fick paketet en dag tidigare och kunde glädja mig åt fina skidor till ett fyndigt pris en dag extra

Leveranstid ekosport
Nu har det inte uppdaterats på ett och halvt dygn. Senaste meddelandet var ommärkt för export när den fick internationella trackingnummer vid Paris. Ska jag anta att den är på väg därifrån eller har den fastnat?

Senast ändrad:
Leveranstid ekosport
Det blir oftast så, ett längre mellanrum i uppdateringarna. Särskilt i transiten mellan ursprungslandet och destinationslandet. Nästa uppdatering kanske inte kommer förrän grejorna landat på svensk mark nånstans. Så det indikerar nog inget negativt.
Problemet är ju samtidigt att man inte vet vad som händer. Jag vet hur det känns...

Leveranstid ekosport
Börjar tvivla, slutligen fått en uppdatering. Det har på 44h rört sig till Bäst i Holland ifrån Paris, en sträcka på ca 5h med bil :(. Känns ju som att det går väldigt sakta tyvärr. Hade hoppats slippa hyrskidor.

Leveranstid ekosport
Börjar tvivla, slutligen fått en uppdatering. Det har på 44h rört sig till Bäst i Holland ifrån Paris, en sträcka på ca 5h med bil :(. Känns ju som att det går väldigt sakta tyvärr. Hade hoppats slippa hyrskidor.
Men vad tusan, har du 0 par skidor. Då borde du åtminstone köpt två par när du åndå var igång :)

Leveranstid ekosport
Ja det borde man gjort, beslutet att köpa skidor kom lite sent och sen nördade jag ned mig i läsning. Med facit i hand borde jag kanske slagit till på några lokalt men det har varit så sjukt utplockat den här säsongen tyvärr.

Leveranstid ekosport
Ja det borde man gjort, beslutet att köpa skidor kom lite sent och sen nördade jag ned mig i läsning. Med facit i hand borde jag kanske slagit till på några lokalt men det har varit så sjukt utplockat den här säsongen tyvärr.
Gäller att alltid ha ett lager av skidor man ”fyndat” så att något kan bytas ut mot något annat roligt. Roligare att köpa billigt och åka på än att läsa alla recensioner. Av det blir man bara rådvill.

Leveranstid ekosport
Gäller ju dock att få med frugan på tåget ;) Nu har jag precis fått igenom takbox och skidor men visst ska börja hamstra skidor i snar framtid :D

Leveranstid ekosport
Gäller ju dock att få med frugan på tåget ;) Nu har jag precis fått igenom takbox och skidor men visst ska börja hamstra skidor i snar framtid :D
Hon kan väl få köpa nått hon gillar, men takbox är överskattat. För bara ett jäkla oväsen.
Hamstringen för man via t.ex Ekosport och när hon får se hur glad och upprymd du blir nör paketet anländer så är saken biff 😜

Leveranstid ekosport
Passerade Veddesta imorse så kommer få det idag!! Det intressanta nu är att om man söker på kollinummer på postnords hemsida står det dörrleverans medan i deras app står det leverans till ombud. Aldrig sett att det kan diffa så förut men antar att det blir ombudet iaf.

Leveranstid ekosport
Kom till ombudet för en timmma sen, nu är de hemma :D
Varit en stressande vecka :D

Bilagor

• 20210219_132415.jpg
    20210219_132415.jpg
    264.7 KB · Besök: 171
Tillbaka
Topp