lib tech trs eller neversummer f1

är en 186cm lång kille på 75kg som är ute efter en bräda som flyter som en jävla båt i puder men som ändå fungerar bra i pisten. utav brädorna jag har kollat på lutar det mot antingen lib tech trs 167 eller neversummer premier f1 170.

Med din rätt så låga vikt tror jag att TRS blir den bästa av dessa två. F1 är ganska styv, men det är såklart en smaksak.

Jag har F1an i och för sig en modell som är något år men ska vara samma konstruktion som nuvarande. Jättetrevlig bräda, lättåkt och inte fullt så styv som påstås men den flyter sådär i pudret. Den kräver en del bakåtvikt och får du lite för mycket framåtvikt så dyker nosen. Jag var runt 75 kilo senast jag stod på F1an och körde då en 161. 167 på TRSen låter lite långt för dig i mitt tycke.

Har inte testat NS Cobra i puder, bara i pist men den kan vara värd att överväga. NS Raptor flyter fantastiskt fint i puder men är otroligt styv åt alla håll och kräver en tekniskt duktig åkare.

Jag skulle också kolla in Cobra om jag var trådskrivaren och om jag inte redan åkte på världens bästa snowboard ;)

Tillbaka
Topp