Lib Tech TRS - längdtips...

Blocce

Ny medlem
Hej!

Är inne på en lib tech TRS efter några vändor runt utbudet som finns och det lutar nog åt en TRS nu...
Väger 76kg och är 175 lång. Ska man köra på en 155 eller 157 Lib Tech TRS?

Tips mottages tacksamt!

asså ... beror ju på vad du åker mest. kör du offpist mest ? eller park mest ? eller allround ?

kör du mkt park borde du köra ganska kort längd typ 152-154. Annars blir väl 157 en bra längd.

Jag har idag en 160cm customX som jag misshandlar i offpisten. Den är dock för stor och hård/oförlåtande för att jag ska bli så mycket bättre på hopp och jibb... Därför är jag lite inne på en 54 TRS. Frågan är om den blir för jobbig i pudret.

Är ute efter en bräda/längs som jag kan bli bättre på att köra freestyle med i parken men kanske framförallt i offpisten. Men som inte gör bort sig då det börjar gå fort. En rolig bräda att köra över hela berget med mao...

isf är 157 en ganska bra längd. TRS, precis som AB, SB och Travis Rice Pro har ganska bra flyt i puder från vad jag har hört, sammtidigt som dom är flexibla o mjuka.

Undrar om inte du skulle kunna gå ner några storlekar, till typ 155. Den har ju någon typ av funktion som ger möjligheten att kunna köra en bräda med kortare längd än vanligt, men den delen kan jag inte så mkt om.

Men jag tror att du e spot on med 155-157. Jag skulle säga 157 dock.

edit: själv är jag 179cm och väger cirka 70 kg, och jag kör på en 156:a Skate Banana Wide. Den funkar utmärkt i puder och park, även fast jag skulle kunna kört på lite kortare längd.

Senast ändrad:
Ok... Fan dessa beslut ;)

Åker ju puder så fort det är läge för det så borde kanske satsa på 157:an då. Jag väger ju lite mer än vad du gör. Frågan är om den blir trög i parken. Hade tänkt satsa lite mer på parkåkning för att kunna ta ut det i offpisten så småningom. 154:an kanske blir för jobbig i puder?

kör på en 156:a då. funkar det för mig, lär det funka bra för dig oxo. du väger bara 5 kilo mer, inte så jääättestor skillnad egentligen.

som sagt, för lång bräda är inte optimalt för parken. en Lib Tech 156:a är som o åka en lite längre bräda dessutom.

Senast ändrad:
Lib Tech rekommenderar 3cm kortare bräda än normalt när man använder deras TBX istället för vanlig camber.. Så du skulle nog kunna använda en 155a.

Jag själv som är 184 cm funderar på en 159W skate banana.

Hej,

Jag kör på en 154 TRS och väger ca 73kg och är 180cm.
Jag åker mest offpist och puder men svänger in i parken med jämna mellanrum.
Jag stod inför exakt samma beslut som du och om jag skulle få välja igen skulle jag tagit 157.
154 flyter fortfarande väldigt bra i puder (är i Whistler nu) men den är inte särsklit fartstabil (med bananrocker etc.)
157 borde flyta lite bättre även om jag inte har några problem med 154an.

Är det bara pga fartstabilitet du skulle valt en 57 iddag eller någon annan anledning?
På vilket sätt är det ostabil?

Hur upplever du mjukheten? Går den alls att leka med på platten? Även om jag inte gör det speciellt mycket är det ju skoj om det går...

jaaaaa TRS är mjuk.

han sa ju att han hade valt 157 eftersom att den inte är stabil när den kommer upp i höga farter. förmodar att den blir vinglig.

kör på 157 iomed att du kör mer offpist än park.

KungMartin sa:
jaaaaa TRS är mjuk.

han sa ju att han hade valt 157 eftersom att den inte är stabil när den kommer upp i höga farter. förmodar att den blir vinglig.

kör på 157 iomed att du kör mer offpist än park.
Precis, den är riktigt mjuk. Inga problem med butters, pressar osv.
Jag hade valt en 157 eftersom jag kör mer offpist än i parken.
Hade jag kört mer park så är det klart 154.

Blocce sa:
Hej!

Är inne på en lib tech TRS efter några vändor runt utbudet som finns och det lutar nog åt en TRS nu...
Väger 76kg och är 175 lång. Ska man köra på en 155 eller 157 Lib Tech TRS?

Tips mottages tacksamt!
Jga har 154 och 157 !! its all right ! mer park plus off pist :: 154 / mer off pist med park 157 , alska plus 161 ...so is this ! its how you ride ! and where you are most !

Sugen som sjutton på en TRS själv, men verkar ju totalt omöjliga att hitta till salu? Någon som har något tips så vore jag jättejättetacksam! :mad:

Act_pro sa:
Sugen som sjutton på en TRS själv, men verkar ju totalt omöjliga att hitta till salu? Någon som har något tips så vore jag jättejättetacksam! :mad:
Du är ju kanske litta litta sent ute - populär modell och reorna började i januari... Men om du är villig att beställa från utomlandet så kan du titta här eller här. Kan inte gå i god för någon av firmorna dock.

Sent och sent.. åkte skön slaskoffpist så sent som i helgen!

Kollat de sidorna tidigare och tyvärr saknas just den modellen. Tror de är tillförlitliga dock då de är kända återförsäljare för libtech.

Får vänta tills hösten istället. Tack i alla fall! :cool:

Trs is not going to change the model ! The only diferent is the grafics ! If you want to pay 200 dlls for new grafics ! Good luck !

Anticrobotic sa:
Act_pro sa:
Kollat de sidorna tidigare och tyvärr saknas just den modellen.
Um...jag vet inte om jag missförstått något, men vad är då detta, detta, detta och detta? Menar du att storleken du är ute efter saknas?
Precis! Är 154 modellen jag var intresserad utav. Är 173cm, 71kg och vill testa en lite kortare bräda för all mountain (nuv 156cm) . Kostnaden för min del är obetydlig.

151 narrow is better for you !for park and regular mtn But 157 for alps . ! Box scratcher for jibing ! If you are in to 70 kg and 170 to 180 cm height !! But check out the 154 jamie lynn libtech ! If you are not into jibbing !

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp