Lib Tech Youth in Asia

viiktoor

Ny medlem
Lib Tech Youth in Asia
Tja, hade besämt mig för att köpa en Burton dominant men fick nu tips att brädan Lib Tech Youth in Asia var snäppet bättre. Vad tycker ni? vilken skulle ni ha valt?
Som jag har nämt i tidigare inlägg så är jag ute efter en 100% park bräda.

Lib Tech Youth in Asia
Youth in Asia är en klockren freestylebräda med extra tjockt belag och extra kraftiga stålkanter som klarar tuffa påfrestningar. Jag tror att de har en 153:a från i vintras på One Off i Stockholm, annars kommer nästa års Youth in Asia att finnas på Junkyard i höst.

Lib Tech Youth in Asia
De är alltså lite grövre än standardstålkanten och tål därför att man slipar ner dem och att man sliter på dem längre än en traditionell stålkant.

Lib Tech Youth in Asia
Doughboy sa:
De är alltså lite grövre än standardstålkanten och tål därför att man slipar ner dem och att man sliter på dem längre än en traditionell stålkant.
Grejen med libtech brädor är att stålkanten är kurvig så att stålkanten fäster på flera ställen i marken när man skär vilket gör att man kan raila hur mycket som helst och ändå få ett bra skär även om kanterna är slöa

Lib Tech Youth in Asia
Noa_Julin sa:
Grejen med libtech brädor är att stålkanten är kurvig så att stålkanten fäster på flera ställen i marken när man skär vilket gör att man kan raila hur mycket som helst och ändå få ett bra skär även om kanterna är slöa
Nu pratar du om Magne Traction. Det är något helt annat. Youth in Asia har inte Magne Traction utan robustare stålkanter än standard för att tåla det hårda slitage som en jibbare utsätter sin bräda för.

Tillbaka
Topp