Lidingöloppet

Lidingöloppet
Nu är det dax att testa konditionen inför säsongen. Och jag tänker testa den bland backarna på lidingö. Finns det bara jibbers här eller finns det andra som håller sig i trim inför toppturerna i vinter?

30km är sträckan, måltiden för mig är 2:30, men efter dålig träning under några veckor hamnar sluttiden nog på 2:40.

Någon annan som ska vara där?

Lidingöloppet
Jodå, här är en till. Hade tänkt mig 2:30 eller strax under. Allt vägnötande ska väl förhoppningsvis ge bra driv uppför bergen i vinter (och ner också).
/Anders

Lidingöloppet
Ska inte springa loppet men jag undrar en sak, vad skulle tiden hamna på TROR ni om jag springer 1,5 på dryga 1h 10 min? Och kan säga att jag var inte så jätte slut efter det loppet.

Lidingöloppet
Soderpundarn sa:
Ska inte springa loppet men jag undrar en sak, vad skulle tiden hamna på TROR ni om jag springer 1,5 på dryga 1h 10 min? Och kan säga att jag var inte så jätte slut efter det loppet.
Exakt "X" timmar och "y" minuter och "s" sekunder

Där X > 0 samt y & s >= 0

Senast ändrad:
Lidingöloppet
Lycka till.
Tänkte samma tanke förra veckan men orkade inte vänta så jag sprang banan förra torsdagen (lite trist med regn och mörker på slutet). Det är en kanonfin bana men ganska platt ffa första 15km. Det kommer vara ungefär 30.000 andra där så även om en del är skidåkare så är oddsen dåliga för att ens kunna säga hej. Men du får i a f springa förbi Ekholmsnäsbacken! (det finns ett gammalt rykte att stenis skulle brutit armen där under en uppvisning i paralellyoghurt)

Om du vill få en bra tid så ska du inte ta det alltför lugnt i början men om du satsar för hårt så kommer du kanske inte runt :) Har sett det hända några ggr när jag jobbat i sjukvårdstältet. 2.30-2.40 låter rimligt om du är hyfsat tränad.

Söderpundarn: Det ena loppet är inte det andra likt. Även om jag tycker att banan är platt jmfrt med spåren på södra berget i sundsvall så är den gängse uppfattningen att det är en hård bana, ffa sista milen. De flesta hyfsat vältränade nybörjare klarar 2.45-3.00 så det är nog en rimlig gissning. 15km är så att säga inte hälften av 30km annat än på pappret.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp