Liftkort i St Anton, vad gäller?

freddson

Medlem
Tjena!
funderar på att säsonga i st anton 09/10 och undrar över hur långt liftkortet sträcker sig i systemet, gäller det på sammankopplade orter med eller måste man ha ett kort för varje ort?

Har ett sasongskort for 09/10 opersonligt (blir ditt personliga) som jag saljer för 580€, dvs, 100€ billigare. PM om du ar intresserad!

Räcker i till allt som finns på pistkartan förutom i Warth men det står på pistkartan oxå. Dra till Sonnenkopf på puderdag! helt galet folktomt och tokbra snö.

Räcker i till allt som finns på pistkartan förutom i Warth men det står på pistkartan oxå. Dra till Sonnenkopf på puderdag! helt galet folktomt och tokbra snö.

Eric_W sa:
Har ett sasongskort for 09/10 opersonligt (blir ditt personliga) som jag saljer för 580€, dvs, 100€ billigare. PM om du ar intresserad!
Har du dock ett jobb där ju jobbar mer än 30h/veckan i minst 90 dagar får du tillbaka hälften dvs ca 300e, OM du köpt liftkortet av Ski-Arlberg.
Är du dessutom född 90 (tror jag att de borde bli) går du som jugend (ungdom) och har redan där någon 100e lapp rabatt.

Kan va värt att kolla innan du köper.

Senast ändrad:
Soophie sa:
Eric_W sa:
Har du dock ett jobb där ju jobbar mer än 30h/veckan i minst 90 dagar får du tillbaka hälften dvs ca 300e, OM du köpt liftkortet av Ski-Arlberg.
Är du dessutom född 90 (tror jag att de borde bli) går du som jugend (ungdom) och har redan där någon 100e lapp rabatt.

låter ju fint det, men vart hittar man jobb egentligen? har kollat på stantonamarlberg.com men där är det snustorrt...

freddson sa:
Soophie sa:
Eric_W sa:

låter ju fint det, men vart hittar man jobb egentligen? har kollat på stantonamarlberg.com men där är det snustorrt...
Du är ute i allt för god tid... Bäst är nog att börja leta i agusti genom att mejla alla adresser du hittar på St Anton´s hemsida. Men de brukar inte ge så mkt... tyvärr.

Säkraste kortet är att åka hit i början av säsongen o leta, knacka dörr, ringa på anonser osv.
Ha ett eget boende är ju en trygghet men dyrt, se till att skaffa boende någon/några veckor o sattsa sen på boende me jobb. Då finns de dessutom goda chanser att komma hem me pengar. Vilket e trevligt.

-S

Soophie sa:
Eric_W sa:

Japp, men du måste fortfarande köpa kortet och lägga ut pengarna.
De kort jag har lämnas in i till ski-arlberg för att få ut ett säsongskort.
Jobbar du dessutom så får du pengar tillbaka precis som du säger.

Ang. jobsökande så är de helt klart lättast att åka ner _tidigt_ på säsongen. Slutet av nov.- början av dec. Framför allt nu när tiderna är sämre. Verkade inte vart helt lätt att hitta jobb denna säsongen, och de lär nog inte bli bättre till nästa.-

Soophie sa:
freddson sa:
Soophie sa:

Du är ute i allt för god tid... Bäst är nog att börja leta i agusti genom att mejla alla adresser du hittar på St Anton´s hemsida. Men de brukar inte ge så mkt... tyvärr.

Säkraste kortet är att åka hit i början av säsongen o leta, knacka dörr, ringa på anonser osv.
Ha ett eget boende är ju en trygghet men dyrt, se till att skaffa boende någon/några veckor o sattsa sen på boende me jobb. Då finns de dessutom goda chanser att komma hem me pengar. Vilket e trevligt.

-S
Du vill inte jobba så mycket som behövs för att få tillbaka på liftkortet, om du inte helt enkelt måste för att över huvudtaget kunna spendera en säsong i anton. Mitt tips till dej är att dra ihop så mycket du över huvudtaget kan här hemma i sverige och sedan åka ner och spendera allt! Det kommer vara sjukt värt det. De dagar då övriga bummare jobbar och det bara vräker ner snö kommer du kunna skratta gott, tro mig! Vad det gäller att jobba där nere är jag inget fan över huvudtaget och det kanske märks. Om du nu behöver jobba ändå, så är det inte särskilt svårt att fixa ett kneg. Jobb finns i slutet på november början på december, och tar slut då. Har du inte fixat något tills dess ska du dock inte få panik, många jobb som diskare och på hotel/haus dyker inte upp förrän första högsäsongshelgerna som är runt nyår.

Lycka till och jag vet att St Anton kommer bjuda dig på underbar åkning och förmodligen ditt livs bättre stunder...

Tillbaka
Topp