Liftkortsficka - en nödvändighet?

• Trådstartare Trådstartare Jk
  • Start datum Start datum
F@n. Det låter inte bra. Ska man då ha mobilen i liftkortfickan? Funkar det? Har någon testat?
Tänkte precis samma var ska man ha mobilen då. Jag har hellre ett kort i ett såndant utsatt ställe som kortfickan sitter än mobilen som både kan gå sönder lättare och väger i onödan vid armen.

Senast ändrad:
Dags för ny skaljacka - det verkar dock ont om modeller som har både liftkortsficka och dragkedja under armhålan. Hittat några få utgående modeller.

Köpte precis en budgetjacka från EQPE med dessa funktioner. Men man kanske ska vara försiktig med Skistar-produkter så att man slipper stryk i liftkön osv.
Större risk att få stryk i forumet här, tror jag ;).

Jag köpte en beggat Orage jacka i år, som också har allt som efterfrågats här. Finns fortfarande som ny, verkar det som.

I Cervinia såg det ut som att det gick via bluetooth, en av liftgrindarna var av annan typ och med en bluetoothsymbol på.
Hmm. Bluetooth har minst 10 meters räckvidd utomhus så då skulle grinden öppnas för tidigt… och NFC räcker bara nån dm eller två. Litet svårt att se hur det skulle funka i en liftkö. Men det gör det tydligen

Skulle inte säga att det stör mig nämnvärt att ha lifkortet i bröstfickan. Men det beror kanske på i vilket system man åker och hur frekvent man behöver hala fram det, alternativt para sig med scannern - som någon skrev. Tänker.... La Grave vs Sunnerstabacken? 🤔

Tillbaka
Topp