Line anthem - dåligt glid

Carl-Oskar

Medlem
Hejsan! jag köpte ett par line anthem för några veckor sedan, efter cirkus två veckor började skidorna att glida dåligt, och de var vita(torra) under. Jag vallade då skidorna och problemet var löst för stunden, för efter ytterligare två veckor gled skidorna lika dåligt igen. Jag undrar lite smått om det är något fel på skidan, eller om det är någon klåpare på sport-conrad som har grundvallat skidan på fel sätt?

Vad tror ni? har någon vart med om samma problem? Är freerides anthem åkare nöjda med sina skidor i allmänhet?

gjorde du en riktig seriös vallning då? du skulle kanske vallat dom innan du började åka med dom..fast jag vet inte:P

så fort belaget blir "vitt" så är det uttorkat, då måste du valla. valla 1 gång i veckan så blire nog bra

Beställde du skidorna med grundvallning från sport-conrad eller vad menar du när du skriver att nån klåpare grundvallat fel?? När man köper skidor så kommer de aldrig grundvallade, detta får man göra själv, så det är bara att göra om och göra rätt. Se till att få en riktigt bra bas på skidan, blir enklare att underhålla under säsongen, sök i forumet om hur man vallar skidor.

Första veckan du åker på dem ska de vallas varje dag annars blir belaget torrt och det går aldrig riktigt att fixa.

Vanheden77 sa:
Beställde du skidorna med grundvallning från sport-conrad eller vad menar du när du skriver att nån klåpare grundvallat fel?? När man köper skidor så kommer de aldrig grundvallade, detta får man göra själv, så det är bara att göra om och göra rätt. Se till att få en riktigt bra bas på skidan, blir enklare att underhålla under säsongen, sök i forumet om hur man vallar skidor.
öö alla tillverkare vallar ju sina skidor innan de levereras

Imo så är belaget på Anthemen under all kritik, är iaf den absolut långsammaste skidan jag har ägt iaf. Det är även min absoluta favorit skida av dom jag ägt också så, man får valla ofta helt enkelt om man vill glida.
Samma gäller även Afterbangen, glider om brorsan på mina moment vice fasten vi vallar lika.

Dom flesta skidorna brukar väl komma med lite fabriksvalla på ändå? Ända skidorna jag har köpt som har varit helt ovallade har varit moment.

Senast ändrad:
excellentswordfight sa:
Dom flesta skidorna brukar väl komma med lite fabriksvalla på ändå? Ända skidorna jag har köpt som har varit helt ovallade har varit moment.
Ja, lite fabriksvalla har de säkert men ofta ett väldigt tunt lager och man bör således komplettera med en grundvallning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp