Line Blend

JonCla

Medlem
Line Blend
Funderar på att köpa mig ett par Line Blend och undrar vilken längd ni tror passar mig bäst, 164 eller 171cm är det vell som jag själv tycker är intressant, jag är själv 172cm och väger 67kg, åker en del i skogen och precis börjat köra i parken.
Sen undrar jag också vad för bindningar som skulle passa.
Sen har jag även en till fråga, kanske inte passar riktigt här men frågar ändå. Blir nog till att beställa över internet och undrar då om någon vet om momsen är inbakad i priset om man köper från till exempel usa eller tyskland.

Line Blend
Om du köper från USA som ligger utanför EU så måste du betala moms och tull. Om du köper från Tyskland så slipper du detta.

Line Blend
Det låter intressant Dsmith, speciellt bindningarna :) är vell egentligen sugen på nya modellen. Jag ska fundera så hör jag av mig om vill ha dom.

Line Blend
ska du åka väldigt mycket denna säsongen? är du duktig? isåfall 171cm. De hittar du på skidbutiken.com

Marker griffon 13 sviker aldrig, sjukt bra binding!

Line Blend
Tack för svar och en bra sida. Jag ska vara i Trysil hela säsongen, jag har inte åkt så jätte mycket innan men tycker själv att jag lär mig ganska fort och åker bättre än vanlig Svensson i pisten iallafall. Har bara åkt i park ett par dagar förra året så gör bara det absolut simplaste. Jag åker ganska mycket i skogen så känns som jag vill ha ett par som är ganska lätt manövrerade, men jag kanske får ut mer av ett par lite längre skidor när jag vant mig?

Line Blend
okej, ja absolut. Man utvecklas väldigt mycket om man har möjlighet till kontinuerlig åkning:) Jag tyckte personligen den första säsongen jag hade att de skidorna som måste varit strax under 170 va aningen korta efter en månad. ingen stabilitet i höga hastigheter. Ju kortare skida ju lättare att manövrera:)

Hoppas du blir nog klok!

Line Blend
Hade valt den längre skidan utan att tveka. Bara för att en kortare skida ska vara lekfull och roligare betyder inte det att en längre inte är lekfull alls, den längre kommer bli roligare i längden (heheheh). Du kommer vänja dig fort vid en kortare skida och sedan tycka att den är tråkigare.

Line Blend
Kan inte riktigt ta rår från någon som är partisk Dsmith ;) du vill inte sälja bara bindningar?:) Fyndigt August^^ Känns som dom flesta förespråkar en lite längre skida över en kortare så lutar åt 171.

Line Blend
Lite partisk =)
Saken är att du inte kommer bli missnöjd med varke 164 eller 171. Men som de flesta säger så hade jag okcså kört på 171 om jag varit dig eller kanske tom 178.

Kan återkomma ang bindningen 25november

Line Blend
Hum... vart ska jag montera bindningar? Om jag beställer skidor och vill att dom ska montera bindningar åt mig så frågar dom var jag vill ha dom,

center
-1
-2
-3
-4 midsole (factory recommended), tycker det värkar väldigt långt bak.

Line Blend
Varför känner du att du vill montera bindningen på något annat än Midsole, alltså skärningens mittpunkt?

Eftersom Blend INTE är en symmetrisk skida (till skillnad från t.ex. Traveling Circus) blir ju Midsole, några cm bakom längdens mittpunkt, detta för att det erbjuder de bästa åkegenskaperna. Line kör dessutom enbart med EN markering, just Midsole,

Line Blend
Saken är den att jag är okunnig och inte visste vad som menades med midsole :P. Jag får inte problem om jag kör med dom i parken då när dom är såpas långt bak?

Line Blend
Jag förstår, alla var vi okunniga en gång ;).
Nej, absolut inte, 4 cm är egentligen inte speciellt långt bak såtillvida du inte kör mer baklänges än framlänges. Många av Lines bästa parkåkare kör Chronic (som har samma monteringspunkt som Blend) istället för symmetriska Traveling Circus och Afterbang när de matar stora hopp.

Line Blend
Tack för kanon hjälp, blev nästan lite skraj för att jag skulle behöva leta efter ett par andra skidor^^ åker ju absolut inte bara park heller så det blir säkert kalas :)

Line Blend
Tjenna!
Funtar också på ett par blend, har du köpt dem och isf var och vad fick du ge? Och framförallt om du har provat dem, är du nöjd??
Tack på förhand!!

Line Blend
Tjabba Gart, Yes jag köpte dom på skidbutiken.com 4000 om man bara köper skidan, sen om du vill ha bindningar så fick jag en del rabbat på dom, vilket jag tyckte var ett ganska schysst pris:). Har inte provat dom än, om du inte har bråttom så blir nog första åket på dom den 14dec, då kan jag nog säga mer:)Har dock inte åkt på så många skidor så inte så mycket att jämföra med.

Senast ändrad:
Line Blend
Ah riktigt schyst pris jämfört med t.ex alpingaraget och blue-tomato! Hur var det med montering av bindningen? Levererades de färdigmonterade eller måste man lösa det själv? Har lite småbråttom då jag ska till st. anton den 18e :) Hur lång var leveranstiden? Och vad blev det för bindningar för din del? :)

Line Blend
Trycker du att du vill ha skida+bindning istället för att först lägga skida i varukorgen och sen bindning kan du välja om du vill ha den monterad och var på skidan. Tror jag beställde en onsdag och fick dom måndagen veckan efter, levererade till min dörr :) Blev ett par Marker griffon för mig.
Ha det bra i Österrike btw!:)

Tillbaka
Topp