line prophet 100

Rompa

Medlem
line prophet 100
Funderar på att köpa ett par line prophet 100.Har totalt noll koll vad det gäller bindingar,nån som kan rekomendera nån bra till en lättviktare?.Väger ca 65kg.Vill inte ha nån turbinding.

line prophet 100
tänkte låna den här tråden lite och höra runt här på freeride om folk kanske vet vart man kan få tag på ett par profeter 100 utan att behöva beställa dom från usa.. kanske GB eller tyskland eller liknande?

line prophet 100
Alpingaraget, Adrenelin med flera. Line har funnits i Sverige i minst en säsong nu...

//H

line prophet 100
Om inte ja missminner mig kommer Adams Sport i Göteborg börja sälja Line i år. Kolla in de när deras nya butik öppnar snart!

line prophet 100
Har för mig att Alpint i Stockholm också säljer Line. Jag har köpte ett par där ifrån förra säsongen. Har dom slutat sälja Line?

Grymma skidor i alla fall. Har inget ont att säga om dom!

Jeffa

line prophet 100
Kan konfirmera att de finns på Alpint i Stockholm. Kollade själv på ett par i tisdags. Tror dessutom att de säljer ut skidorna med 50% rabatt för tillfället.

line prophet 100
5600:- för dina Blend med Z12... Jag undrar nog om inte Alpint och Garaget kan slå det priset, det kanske är lite dyrare, men då får man troligvis en bättre bindning och service från butik.

line prophet 100
Det är synd att butikerna alltid snikar som tusan på bindningar, de borde iaf. kunna erbjuda andra bindningsval till fasta och synliga priser. Det går ju alltid att byta upp sig, men det kan ju bli olika priser beroende på vem man frågar...

Salomon Z12 är en väldigt lätt bindning, och viktsparandet anser många har gått ut över funktionen. Men om den passar dig så är det skitbra!

line prophet 100
Carled sa:
Det är synd att butikerna alltid snikar som tusan på bindningar, de borde iaf. kunna erbjuda andra bindningsval till fasta och synliga priser. Det går ju alltid att byta upp sig, men det kan ju bli olika priser beroende på vem man frågar...

Salomon Z12 är en väldigt lätt bindning, och viktsparandet anser många har gått ut över funktionen. Men om den passar dig så är det skitbra!
Indeed. Förra året tänkte jag köpa ett par Prophet 90 från Alpingaraget, skulle bli typ 6000 inkl. bindning. Dock Marker 11, så struntade i det.

Fick dock laggen från USA för ~3800 kr inkl. Look PX 12, fast då var ju farsan där med jobbet och kunde ta hem dom.

line prophet 100
Sluta att gnäll på butikerna. Gnäll på STATEN istället som ger oss dessa skatter och moms..

//H

line prophet 100
Hasse sa:
Sluta att gnäll på butikerna. Gnäll på STATEN istället som ger oss dessa skatter och moms..

//H
Å när betalade du senast svenskt butikspris för ett par skidor? ;)

Momsen (VAT) i UK är 17.5 procent så den stora prisskillnaden beror på något annat än skatter. Mig veterligen finns ingen svensk generalagent för line, så det borde inte vara någon onödig mellanhand som förklarar prisskillnaden heller. Höga volymer ger ju lägre inköpspriser, men jag har väldigt svårt att förstå att en skidbutik på den engelska landsorten (där snö är väldigt sällsynt) har bättre förutsättningar att sälja skidor än den största butiken i nordeuropas vinterhuvudstad stockholm???

Jag ser ingen annan förklaring än att garaget mfl har snuskigt höga marginaler och väljer därför att handla mina lagg på annat håll.

line prophet 100
Är BA Sportprodukter som har Line och K2 i Sverige.

Vill minnas att det finns flera trådar där detta avhandlas... Hasse vet vart dom ligger ;-)

Tillbaka
Topp