Lite för lång bräda..

Jeppan

Ny medlem
Lite för lång bräda..
Nu vet jag inte riktigt om jag har gjort en rejäll tabbe.. köpt en bräda som är 164 lång själv så är jag runt 182 och väger cirka 70..

Brädan är av märket Santa Cruz.. och är en jibb/pist bräda det jag menar med det är att Santa Cruz har gjort något speccielt med deras 04 brädor och byggt en ny sidewall konstruktion men går det att hoppa lika lätt och bra som en kortare bräda fast brädan är längre eller blir det jobbigare och tynger?

Lite för lång bräda..
ähh den e inte för kort jag är 170 cm och kör på dels en 154 och en 158, jag föredrar den längre även om jag ska hoppa. stabilare landningar och inruns. Och snurrarna går inte sämre dom heller tycker jag.. Du kan ju däremot kolla hur tung man ska vara för brädan, det står ibland, annars får du väll käka upp dig lite. Det är bättre och ha en bräda som funkar överallt som man kan lära sig åka fort med, sen kan du ju skaffa en ren jibb bräda när du e riktigt bra och vet vad du vill ha.

Lite för lång bräda..
Jag tror inte att brädan kommer att kännas för lång. Du får bara bättre stabilitet, bättre skär och högre fart.

No problemo!!

Lite för lång bräda..
164 är en bra längd. funkar till allt.. inte för kort till puder, inte för lång till parken. vem fan har råd med två brädor i olika längd? även om det skulle varit gött med en kortare ibland. och det är sagt så många gånger förut. det viktigaste är inte att brädan är bra, det viktigaste är att det är din och att du vänjer dig vid den.. älska den. precis som med flickvänner. inte fan vill man sova i samma säng som en apsnygg, skitsmart skandiachef med fullt av lägenheter och pengar. eller det vill man kanske?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp