Lite hjälp till dervishen

Martin248

Ny medlem
hej

min dervish har tappat griptapen i kanterna så de är lite småhalt när ja gör manual, tänkte lägga på lite vanlig svart griptape och nu undrar jag ska man slipa ner o olja brädan o sedan lägga på grip tape eller räcker det att bara slipa eller bara lägga på den? tipsa gärna om något kul mönster man kan göra med griptapen!

Tack

tänkte på det med, någon som har en bra idé om hur man kan göra ett skydd att sätta på kanterna till brädan så de inte skavs sönder totalt närm na gör tick som tigerclaw och liknande?

jag tror det räcker med att du slipar ned grippen på den med slipmaskin, bara det blir slätt och fint. om du slipar ner den för att lägga griptape istället så bör du inte göra något mönster, det bör man alldrig göra egentligen. man ska försöka fixa så bra grepp som möjligt, alla eventuella mönster i grippen minskar gräppet ;)

som skydd på kanter så har jag hört inne på kahalani att man kan t.ex. limma fast en tjock bit läder över kanten, typ från ett skärp lr nåt, du kan också gjuta en silicon list längs kanten. sen finns det färdiga plastskydd till skateboards, fast jag tror ej att dom passar formen på en dervish.... låt fantasin flöda!

Lite sent kanske, men jag tog en bit överbliven grippa och slipade ner för hand. Det var lite jobb med det men den nya svarta sitter på som den ska!

mönster äger iofs ^^ dervish är ju ändå inte en downhillbräda, du kanske inte vill skippa griptapen där du står när du åker fort. Om man bara cruisar o trixxar lite så gör det inte så mkt, bara coolt ^^

Martin248 sa:
tänkte på det med, någon som har en bra idé om hur man kan göra ett skydd att sätta på kanterna till brädan så de inte skavs sönder totalt närm na gör tick som tigerclaw och liknande?
Jag har byggt några brädor och då la jag på en remsa glasfiber ovanpå tailen och nosen. Det funkar fint mot kexningar osv. om det var det du menade?

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp