Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men hallå, grilz ghetto trådarna är vad freeride handlar om?????HotDamnSara sa:mange_da_man sa:ork.. ^^Pizzaaugust sa:LÄÄÄÄÄÄGGG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER.
du har ju fan mindre liv änn jag om du gör ett inlägg om detta, svenska lär man sig i skolan inte på en skid site.Landahl sa:oj va ingen kommer bry sig
skit i att starta liknande trådar i fortsättningen...Eey, ser ni nån av oss lägga sig i era studsmatte-, grillz-, ghetto-, låt-, vilka googles-trådar bara för att påpeka hur onödiga VI tycker att de är??! Nej, tänkte väl det! Så keep the hell out of this tråd, om ni inte har något att tillföra ämnet.true sa:
Och har ni mot förmodan någon KONSTRUKTIV kritik att komma med så skriv ett utförligt inlägg och motivera er kritik, och låt för i h-vete bli att slänga er med ett enda "orka"!
men hurru carl edvin!AbsolutIggy sa:Alltså hur fan kan man vara så trött och utbränd redan i fjortisålder att man skriver "orka" och låter allmänt deprimerad som en livstrött 90-åring.
"orka" eller "word" eller andra avarter av dessa uttryck är egentligen sånt som inte behövs som foruminlägg, eftersom ingen jävel bryr sig. Ska man uttrycka negativ eller positiv kritik så finns det alltid några fler ord man kan tillföra. Annars kan man ju låta det vara.
Till de fjortisarna som ursäktar sin dåliga svenska med sånt som "ja män då får man vähl tenka äfter" och "för så jävla svårt e de inte o fatta....": snart kommer ni att märka att dumher inte är något som imponerar på folk ovanför fjortisåldern. Att kunna uttrycka sig begripligt i text och tal är något som hör till den grundläggande utbildningen. Det finns en anledning att språket har regler. På ett forum behöver inte språkregler följas till punkt och pricka, och det är ju klart att de ändras med tiden, men det betyder inte att man ska göra så mycket fel man kan bara för att folk ska tro man är riktigt "gangsta" eller "ghetto" eller vad man nu vill.
Så snälla ni, ansträng er och försök stava rätt! Skriv stor bokstav där det ska vara, använd punkt, komma och så vidare! Det blir enklare för alla då, och därmed till mera nöje för den som läser!
Tack och hej.
Bästa argumentet hittills! Om inte gott språkbruk kan uppvisas får man acceptera att man blir uppläxad... Vi gör en samhällstjänst!pinn sa:Små barn SKALL uppfostras i det svenska språket, vad de än befinner sig.
Varför inte lära sig svenska här när de inte kan lära sig det i skolan?
/Pinn
När jag är 50 hoppas jag att skolan gör ett bättre jobb, det är i alla fall väldigt gott om tid... Och att du bara är 13 är väl positivt, för då får du tid på dig att lära dig något vettigt. Till exempel att inte döma ut folk som "åldringar" bara för att de skriver korrekt svenskaPizzaaugust sa:men hurru carl edvin!
...när vi är 50 år och sitter på freeride så kan vi nog stava rätt. men nu e jag 13 ...
när jag e 50 e du 113 och förmodligen död,AbsolutIggy sa:När jag är 50 hoppas jag att skolan gör ett bättre jobb, det är i alla fall väldigt gott om tid... Och att du bara är 13 är väl positivt, för då får du tid på dig att lära dig något vettigt. Till exempel att inte döma ut folk som "åldringar" bara för att de skriver korrekt svenskaPizzaaugust sa:men hurru carl edvin!
...när vi är 50 år och sitter på freeride så kan vi nog stava rätt. men nu e jag 13 ...![]()
Du är ett stort jävla skämt hela du!Landahl sa:men hallå, grilz ghetto trådarna är vad freeride handlar om?????HotDamnSara sa:mange_da_man sa:ork.. ^^Pizzaaugust sa:LÄÄÄÄÄÄGGG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER.
du har ju fan mindre liv änn jag om du gör ett inlägg om detta, svenska lär man sig i skolan inte på en skid site.Landahl sa:oj va ingen kommer bry sig
skit i att starta liknande trådar i fortsättningen...Eey, ser ni nån av oss lägga sig i era studsmatte-, grillz-, ghetto-, låt-, vilka googles-trådar bara för att påpeka hur onödiga VI tycker att de är??! Nej, tänkte väl det! Så keep the hell out of this tråd, om ni inte har något att tillföra ämnet.true sa:
Och har ni mot förmodan någon KONSTRUKTIV kritik att komma med så skriv ett utförligt inlägg och motivera er kritik, och låt för i h-vete bli att slänga er med ett enda "orka"!
jävlar va aggresiv man får vara? kan du inte fatta lite ironi?Frealsare sa:Du är ett stort jävla skämt hela du!Landahl sa:men hallå, grilz ghetto trådarna är vad freeride handlar om?????HotDamnSara sa:mange_da_man sa:ork.. ^^Pizzaaugust sa:LÄÄÄÄÄÄGGG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER.
du har ju fan mindre liv änn jag om du gör ett inlägg om detta, svenska lär man sig i skolan inte på en skid site.
Eey, ser ni nån av oss lägga sig i era studsmatte-, grillz-, ghetto-, låt-, vilka googles-trådar bara för att påpeka hur onödiga VI tycker att de är??! Nej, tänkte väl det! Så keep the hell out of this tråd, om ni inte har något att tillföra ämnet.
Läs igenom tråden innan du slänger in såna här inlägg. Vi har just kommit fram till att man inte skriver i/bryr sig i trådar som man inte har något vettigt att tillföra. Okej?MstadiG sa:Hur orkar ni bry er?
Precis, de orkar tänka så långt. Och de som förkortar varenda ord orkar väl inte trycka på tagenterna eller är rädda för att tagentbordet ska slitas ut.363001 sa:Nåja, för att vara ärlig så är uttrycket "dom" förmodligen redan infört och godkänt av Svenska Akademien; så snart ett ord har uppnått en viss språklig acceptans och spridning tas det upp i det svenska språket, så att svenskan skall behålla sin vitalitet. Tyskan är ett bra exmpel på vad som händer när ett språk förblir oförändrat allt för länge; det blir omodernt och oflexibelt.
Men tråden handlar ju egentligen inte så mycket om formen "dom", utan snarare om generell slapphet.
MVH
Daniel
Hahaha, klockrent. Men jag håller med dig.H_EnDrYx sa:Jag föredrar att åka skidor![]()