loaded bhangra

loaded bhangra
funderar på och köpa en ny longboard pga att jag inte kört så mycket den åkstilen jag trodde;/ funkar bhangran till att köra backar i typ 30-50 km/h och köra slides med? bhangran verkar ganska fet för att den verkar bra som dance bräda och trick bräda. märker man av att den e ganska tung?
men den e dyr är det värt pengarna?:o

loaded bhangra
Det som egentligen är fett på bhangran är väl egentligen nose/tail. Hjulbasen är inte mycket större en en dervish.

Om du vill slida i backar i den hastigheten så skulle jag nog rekommendera någon lite hårdare och en aningen kortare hjulbas. Men det skulle kanske fungera till en viss del.

Bhangran förövrigt är en mycket skön dance och trick bräda; tack vare att tailen och nosen är så stora som dom är.
Loaded brukar göra kvalitetsgrejjor så värt pengarna är den säkert. Ifall den är rätt för dig vill säga.

Eftersom Bhangran är så pass mycket längre än de flesta brädor så får man ju räkna med att den är lite tyngre. Tyngden på en bräda är dock inget som jag brukar tänka på eller bry mig om.

loaded bhangra
Jag har ingen egen men jag tror inte brädan är ämnad för downhill, tror den passar Dance/freeridegenren bättre. Har dock hört att den inte är så pjåkig att åka backar med iom dess storlek (antar att små brädor känns mindre stabila i högre farter). Den fungerar annars utmärkt till dance/trick : )

Senast ändrad:
loaded bhangra
Bertilsson101 sa:
funderar på och köpa en ny longboard pga att jag inte kört så mycket den åkstilen jag trodde;/ funkar bhangran till att köra backar i typ 30-50 km/h och köra slides med? bhangran verkar ganska fet för att den verkar bra som dance bräda och trick bräda. märker man av att den e ganska tung?
men den e dyr är det värt pengarna?:o
Vad har du för bräda nu och vilken åkstil trodde du att du skulle göra?
Jag märker bara av att bhangran och framförallt dancern är tunga när man ska bära dom, inte så jobbigt när man åker
ErikGranli sa:
Om du vill slida i backar i den hastigheten så skulle jag nog rekommendera någon lite hårdare och en aningen kortare hjulbas. Men det skulle kanske fungera till en viss del.
Du skulle sett Lukas slides i fagersta nu i helgen, där va det lätt 40kmh pendlar, helt utsträckta 180 sen tillbaka lika sträckt :D
Så visst går det slidea i dom farterna och absolut går det åka med den i dom farterna, över blir det jobbigt dock! :)

Senast ändrad:
loaded bhangra
jag trodde att jag skulle köra mycket backar och slidea men eftersom vi inte har så jätte mycket backar tröttnade jag snabbt på dom vi hade och orkar inte åka långt för en backe liksom. så det blev lite mer trick och dancing istället men det kanske blir npn backe iblan men funkar den då? tror ni det funkar med 150 mm truckar på en bhangra?:)

loaded bhangra
Yes 180mm truckar är det man ska ha på en såpass lång och stor bräda!
150mm är ju för 80cm eller kortare typ ;)
Se bara till att kör med 70mm hjul, 75mm fungerar men jag tycker iaf att det känns sketchy på bhangran! :D

Vad har du haft för bräda innan?

loaded bhangra
linder sa:
Du skulle sett Lukas slides i fagersta nu i helgen, där va det lätt 40kmh pendlar, helt utsträckta 180 sen tillbaka lika sträckt :D
Så visst går det slidea i dom farterna och absolut går det åka med den i dom farterna, över blir det jobbigt dock! :)
Oooh det hade jag velat se :D

Bertilsson101 sa:
jag trodde att jag skulle köra mycket backar och slidea men eftersom vi inte har så jätte mycket backar tröttnade jag snabbt på dom vi hade och orkar inte åka långt för en backe liksom. så det blev lite mer trick och dancing istället
Låter som Bhangran är perfekt för dig isåfall.

linder sa:
Hjulstorlek, truckar blahbla..
Lyssna på linder, han vet vad han pratar om :D
Är också lite nyfiken på vad du har haft för bräda innan.

loaded bhangra
det va min första bräda och jag hade aldrig åkt innan så jag hörde att slipstream va bra så jag köpte the twin men jag lärde mig slidea och danca på typ en vecka men sen tröttnade alla jag åkte med på alla backar vi har så då blev det mer trick och dancing istället och då tröttnade jag på min bräda. så har varit sugen på en ny bräda hela sommaren men nu tror jag att jag har hittat rätt bräda.

loaded bhangra
Bertilsson101 sa:
nån som vet något kulager som e bra till ett bra pris?;D
Biltin - Inbyggda spacers och speedings
SKF - Svenska kullagerfabriken, ska tydligen vara riktigt bra
Bones - Bra mix med billiga och dyra lager

Jag skulle helst beställt några SKF eftersom spacers och speedrings inte kostar många kronor.

Tillbaka
Topp