Lofoten sommaren 2016!

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Lofoten sommaren 2016!
Trots att vintern fortfarande är i full gång så börjar det bli dags att planera inför sommaren som jag har tänkt att spendera i Lofoten tillsammans med min flickvän.

Planen är att jobba deltid alt. heltid, men samtidigt försöka hitta på så mycket roliga saker som möjligt under tiden.

Informationen jag har hittat är begränsad och tänkte nu höra med er på freeride om det finns någon som har koll på Lofoten med omnejd.

Tar mer än gärna emot tips på ALLT, från boende, var man kan söka jobb, till vad man inte får missa etc.

Hade varit sjukt grymt med lite mer kött på benen. Om någon annan är intresserad är det bara att höra av er!!

// Johan

Lofoten sommaren 2016!
Är just nu uppe i Lofoten. Bor och jobbar på Hopen fiske. (10min utanför kabelvåg). Men lämnar nu på lördag för gränsen.
Jobb på sommaren, finns det en hel del hotell jobb. Då det är då det är högsäsong.
På Hopen så finns det jobb under en månad typ. Under sommaren. Då det är säsong för kveite (nå sorts flundra). Men finns säker mer fiske jobb också.
Boende kan vara svårare. Då dom flesta som är bosatt här väljer att ta semester (flyr alla turister) och hyr ut bostaden till turisterna för fina päningar.

Kan skriva mer sen. När jag är vid datorn.

Lofoten sommaren 2016!
Tar och börjar följa denna tråd. Vill verkligen upp för att jobba i sommar, främst för natur och surf :)

Tillbaka
Topp