Lofsdalen?

Cajsan

Ny medlem
Lofsdalen?
Har sökt till lofsdalen i vinter, är det bra stämmning o skidåkning där?'
Har mest varit i funäs, tänndalen o alperna..

Lofsdalen?
Vet inte riktigt vad du menar med att ha sökt dit, men jag var där på senaste sportlovet och jag kan ju inte direkt säga att åkningen var något att hurra över, speciellt om du har varit på platser som alperna och tänndalen.. dock gör jag mest park.

Lofsdalen?
ja som sagt, parken e väl inte den bästa. men den duger dock ganska bra..övriga backar e de inge fel på, skön åkning i pisten å även skaplig offpist!

Lofsdalen?
Backarna är faktiskt ganska ok. Lofsdalen har högsta fallhöjden söder om åre. Ett annat plus är att det inte är så skoterfientligt som på tex skistars orter.

Lofsdalen?
Gjort 3 säsonger i Lofsdalen, och det brukar bli rätt bra stämning bland personal. Gissar att du menar att du sökt jobb där? Ganska litet ställe, ca 100 bofasta i byn.
Åkning är bra, kan få riktigt fina åk om man hittar dom små gömställena samt det dumpat en del snö.
Vad för jobb söker du?

Lycka till med jobbet så kanske man ses där i vinter. /Ola

Lofsdalen?
de är kasst parken är sämst sämre än väsjö. nya liften är det ända som funkar och de finns en del riktigt branta oxå för den som orkar dock med is. rättså bra med snö ofta kan köra ner för baksidan om de finns mycke snö där finns dropp o de är brant

Lofsdalen?
jhei sa:
de är kasst parken är sämst sämre än väsjö. nya liften är det ända som funkar och de finns en del riktigt branta oxå för den som orkar dock med is. rättså bra med snö ofta kan köra ner för baksidan om de finns mycke snö där finns dropp o de är brant
ville bara lägga till att om man gillar o chilla o carva runt är de grymmt som fan ingen kö och bra preppade pister offpist går att hitta orört men som sagt parken ska byggas om oxå

Lofsdalen?
jhei sa:
jhei sa:
ville bara lägga till att om man gillar o chilla o carva runt är de grymmt som fan ingen kö och bra preppade pister offpist går att hitta orört men som sagt parken ska byggas om oxå
parken utvecklas dock från varje år till det bättre, sen kan du fundera lite till vad för människor lofsdalen vänder sig. Barnfamiljer eller parknötare? Finns många ställen som har betydligt bättre park, men dom brukar ha några sköna hopp ialf. Men är park halva ens åkning är det väl bättre man drar sig till funäsdalen eller idre typ.

baksidan är något att rekomendera :)

Lofsdalen?
Har varit i Lofsdalen dom senaste 5 åren. Är ett gött ställe fin skidåkning, härlig natur och goda vofflor XD. Man kan säga att Lofsdalen är en gömd pärla backan fjällandet. Rekomenderar lofsdalen =)

Lofsdalen?
Låter ju döbra det här! Har nu fått jobb oxå så det är strålande ju=)
Verkade så mysigt o litet! Japp hoppas man får en bra säsong dådå!

Lofsdalen?
Jag har fått jobb som skidlärare/barnpassare och stå i liften.. lite difust men klarar väll upp sig när man kommit dit! Ska bli dö roligt! Åker den 13 el 14. Ska du upp något? Det verkar vara sånt mys ställe! Inte dö mycket party men nåt får man väll styra upp =)!!

Lofsdalen?
Ok, låter bra, troligtvis mer som aktivitetspersonal, snurrar runt mellan dom olika sakerna. Rätt bra så man inte tröttnar :)
Party kommer det bli ialf, även om det är ett litet ställe så du kan nog va lugn för den delen. Kommer väl upp endra över nyår eller i januari och ska jobba lite.

Lofsdalen?
Jag besökte Lofsdalen förra året på sportlovet och måste säga att det är den sämsta skidort jag varit på. Inga riktigt branta backar alls. Mest lugna glidar backar. Deras park är väldigt liten och innehåller inte särskilt mycket hopp och rails. De är väldigt slöa och verkar inte anstränga sig för att öppna fler genom att köra snökanoner.

MC

Lofsdalen?
Tjo!

Jobbade där ifjol och trivdes jätte bra!

Precis som olabola skriver så kan det vara ganska skönt att variera sina sysslor genom att jobba både lift/aktivitet/skidskola. Party livet blir lite vad man gör det till och det blir säkert bättre i år när sport hotellet nyöppnar. Parken byggs också om till i år så den blir förhoppningsvis bättre.

Tänkte också komma och hälsa på nångång och våldgästa P så vi kanske ses. Känner några som du ska jobba med och de är välldans trevliga och roliga.

Hälsa Loffe också!

Alex

Lofsdalen?
Hej!! Jag ska jobba i Lofsdalen i skidskolan nu i vinter...och tack så mycket alex som skrev innan att några som ska jobba där i år igen är trevliga ;)...svikare alex som väljer ramundberget...Jag hoppas att vi kommer att få jätteroligt i vinter, vi kommer förmodligen att jobba mycket tillsammans i vinter....tänkte kanske oxå åka upp den 13 e lr 14 e...ses snart i sånna fall =)

Tillbaka
Topp