Lögn Om Sportconrad!

Lindeshuho

Ny medlem
Lögn Om Sportconrad!
Hej allihopa nu har jag skickat ett mejl till sport konrad och fick svar. är bara eytt Jävla påhitt om att dom skulle gå i konkurs och den som drog igång det hära kommer inte att få det roligt säger sport conrads ena chef här har ni svaret på mitt maj

hallo sweden friends,
we have some emails from sweden, that in the internet platform freeride
people write that we have trouble.
The truth is we are a tripple A Company, selling about 15000 pairs of skis
every year.And our financal status is excellent, because we are a
family company working which our own money! And we keep this money, be sure
!

My name is Dieter Conrad, i am the Senior Chief of Sport Conrad.
My lawers will look about the people who did it in the internet, and for
instance this could be very expensive for some guys.
i hope you feel good now!
freundlichen Gruben / Kind regards

Versandabteilung / customer service

SPORT CONRAD GMBH.

Lögn Om Sportconrad!
Och tänk på att detta kommer från företaget. Tror inte dom skulle säga att dom är under polis undersökning. Men som sagt allt är bara ett "rykte" så.

//Hasse

Lögn Om Sportconrad!
Hasse sa:
Och tänk på att detta kommer från företaget. Tror inte dom skulle säga att dom är under polis undersökning. Men som sagt allt är bara ett "rykte" så.
Det var värst vad du var emot Conrad Hasse. Fast jag håller med om att Herr Dieters "hot" är ganska komiskt. Jaja, wir mussen mit dem plåtvanten handlen, jaja.

Om den svenska skidbranschen känner sig hotad av en aktör som säljer 500 par skidor till Sverige per år (att jämföra med de 100 000 som säljs i Sverige) så får dom väl agera därefter. Eftersom vi är medlem av EU och den fria marknaden är folk fria att handla var dom själva vill, hur mycket branschen än vill så går det knappast att lägga in ett importstopp på enbart feta skidor och twins. En idé kan ju vara att sänka priserna för att hänga med eller att erbjuda en efterservice som gör det värt att lägga någon extra tusing på att handla laggen i en svensk butik.

Lögn Om Sportconrad!
Nej Glisseur är bara mot alla jävlar som utnyttjar svenska butiker och tar upp personalens tid för att sen handla på Conrad. Det är det enda jag är emot och att jag inte bor i Tyskland och råka kunna göra samma sak ;)

Sen så var det bara 453 par skidor så ;)

Lögn Om Sportconrad!
Utter sa:
Svenska återförsäljare/importörer har inte råd med detta, då S-C ligger på inköpspriser eller t o m under dessa.
Det vet jag mycket väl. Grejen är att branschen börjar skrika "FÖRBJUD" så fort det kommer in en annan aktör på marknaden som börjar närma sig deras revir. SC gör knappast något olagligt i att dumpa priserna till så låga nivåer att dom inte tjänar en spänn på vissa modeller, om det är smart rent affärsmässigt och ekonomiskt eller inte är en helt annan diskussion. Men så länge marknaden är fri så får den svenska branschen acceptera konkurrensen utifrån och agera utefter det. Om det är genom att minska sina redan små marginaler eller på något annat sätt är inte min sak att säga. Huvudsaken är att kunderna känner det värt att handla i svenska butiker, vilket jag tycker är det bästa av en massa anledningar.

Lögn Om Sportconrad!
Är det någon som kan länka till den tråd där diskussionen om huruvida Sportconrad är under polisutredning eller inte förekommer?

Lögn Om Sportconrad!
Jadu. Att de ska straffa någon för ett ryktes framförande på ett internetforum ter sig osannolikt, speciellt i och med att det är ett svenskt forum. Till skillnad från Tyskland så har vi ju inte i Sverige några framstående maktfaktorer som jobbar för att begränsa yttrandefriheten på internetforum (också ett rykte). Man skulle kunna tro att den gode Herr Conrad styr sin verksamhet från något odemokratiskt, fundamentalistiskt utvecklingsland.

Jag kan prova. psssst, sport conrad anlitar svart städhjälp!!!

...får se om jag blir anmäld!

Edit. stavfel.

Senast ändrad:
Lögn Om Sportconrad!
Glisseur sa:
Utter sa:
Svenska återförsäljare/importörer har inte råd med detta, då S-C ligger på inköpspriser eller t o m under dessa.
Det vet jag mycket väl. Grejen är att branschen börjar skrika "FÖRBJUD" så fort det kommer in en annan aktör på marknaden som börjar närma sig deras revir. SC gör knappast något olagligt i att dumpa priserna till så låga nivåer att dom inte tjänar en spänn på vissa modeller, om det är smart rent affärsmässigt och ekonomiskt eller inte är en helt annan diskussion. Men så länge marknaden är fri så får den svenska branschen acceptera konkurrensen utifrån och agera utefter det. Om det är genom att minska sina redan små marginaler eller på något annat sätt är inte min sak att säga. Huvudsaken är att kunderna känner det värt att handla i svenska butiker, vilket jag tycker är det bästa av en massa anledningar.
Glisseur: Kan jag hålla med om, men som det har hänt på vissa andra marknader som har haft internet handel inom tex windsurfing så var det agenturerna som sade ifrån om den tyska sidan skulle finnas kvar och ha det låga priset. Så som HEAD tex vägrar sälja till Sport-Conrad pga detta tex. Men det kanske du har bättre koll på ;P Och vissa andra märken har stora på tryckningar från vissa agenturer.

Men som sagt det gäller ju "bara" 453 par skidor så det gör säkert inget för K2 och Völkl och alla andra drabbade rör sig ju bara om ca 500000 kr så det är väl inga pengar eller??

Senast ändrad:
Lögn Om Sportconrad!
Glisseur: Hur har du tid med detta?? Har du inte deadline snart?? Jobba lite istället ;)

Lögn Om Sportconrad!
mankan_lindesjo sa:
..freundlichen Gruben...

SPORT CONRAD GMBH.
En tysk som inte kan skriva sitt eget språk stärker bara DonWittores teori om "att den gode Herr Conrad styr sin verksamhet från något odemokratiskt, fundamentalistiskt utvecklingsland."

(Borde alltså vara freundliche Grüsse eller Mit freundlichen Grüssen)

Eller har mankan skrivit av det fel? Också en möjlighet..

Lögn Om Sportconrad!
Producenterna kämpar för att hålla priserna uppe. Vissa företag vägrar sälja till lågprsikedjor som försöker erbjuda kunderna ett billigt alternativ.

Resultat: Kunderna stöder producenterna. Varför? Det här måste vara unikt, kunder som önskar en jämn och HÖG prisnivå.... Går ni upp i taket när andra branscher försöker sänka priserna också?

Lögn Om Sportconrad!
Hmm, kan ju säga såhär !
Jag har dragit igång nån lögn om dem, Jag skrev att det var en handlare i stan som berättade detta för mig och jag UNDRADE om någon skulle kunna utveckla det jag HÖRT eller bekräfta detta eftersom jag själv köpt skidor därifrån så vill man ju inte att stället ska kursa eller nått. Då blir det ju knepigt att reklamera osv. !

Av: Johnett Online | 2006-10-19 19:15 Redigera Citera
Fick höra på omvägar att Sport-Conrad är polisanmälda och att de är under utredning för att de inte betalar skatt o moms eller hur de nu var . . . . Och om de nu blir fällda så riskerar de att gå i konkurs

Är det någon här som kan utveckla det jag hört eller bekräfta ?

-J
BataleonTheGoliath.BurtonMissionBindingsBurtonHail

tack för mig

Lögn Om Sportconrad!
"My lawers will look about the people who did it in the internet, and for
instance this could be very expensive for some guys. "

Det var fan de dummaste jag hört på år och dar. Fritzar....

Lögn Om Sportconrad!
Hasse sa:
Glisseur sa:
Hasse sa:
Glisseur: Hur har du tid med detta?? Har du inte deadline snart?? Jobba lite istället ;)
Jag källforskar... ;)
Intressant. Kommer alltså en artikel om detta i nästa nummer då då??
Jag hoppas på en artikel, skulle verkligen vara trevlig och intressant läsning!

Det verkar ju logiskt att de inte håller på och fifflar, de beter ju sig på ett schysst sätt och är aktiva i sin kundkontakt.

Ska nog ta och lägga in en bokning på ett par Scratch BC 185 idag... De är ju slutsålda så man får dem först i december, men det kommer vara barmark här i Stockholm så det är skit samma... :-D

Lögn Om Sportconrad!
haha,

älska conrad,

mina nya gotamasar ligger på posten och väntar på mig. slutnotan hamnade på nånstans kring 5700 SEK med marker free 20 bindningar och leverans....

kostar väl runt 9000 i sverige skulle jag tippa.

Lögn Om Sportconrad!
Carled sa:
Hasse sa:
Glisseur sa:
Intressant. Kommer alltså en artikel om detta i nästa nummer då då??
Jag hoppas på en artikel, skulle verkligen vara trevlig och intressant läsning!

Det verkar ju logiskt att de inte håller på och fifflar, de beter ju sig på ett schysst sätt och är aktiva i sin kundkontakt.

Ska nog ta och lägga in en bokning på ett par Scratch BC 185 idag... De är ju slutsålda så man får dem först i december, men det kommer vara barmark här i Stockholm så det är skit samma... :-D
Jo för det är ganska stor idee att ha ett par backcountryjibb skidor i stlhm ^^

Lögn Om Sportconrad!
Rydellen sa:
Carled sa:
Jo för det är ganska stor idee att ha ett par backcountryjibb skidor i stlhm ^^
Och som du säkert förstår så kommer jag knappast åka dem här... Det första jag kommer göra efter jul är att åka upp till Funäsdalen i två veckor, och där vankas det nog puder. Sedan i januari bär det förhoppningsvis ned mot Alperna då dessa får fungera som allroundlagg.

Om snön mot all förmodan behagar komma redan i december så kan jag meddela att BC:na funkar utmärkt i de olika backarna här, dock blir det bara 8 svängar i Ekholmsnäs, 10 i Väsjö och 20 i Flottsbro innan man är nere i liften... Ett litet tillägg är att Ekholmsnäs, som nästintill ligger ute i skärgården, kan få ruggiga snöfall då det driver in äckliga mängder med snö vid oväder. Tack var några av Sveriges slappaste pistörer görs det ingenting åt backen vid mycket snö så det erbjöds vid tillfällen 20-30cm puder och efter lite åkning finfin "crud"...

Lögn Om Sportconrad!
Det är bra mycket roligare än att städa... ;-) Men jag tror nog ändå att jag skall ta några drag med dammsugarn.

Lögn Om Sportconrad!
det vra bra nyheter, tycker dock det var lite löjligt att dra ur sig ett hot mot en/flera privatperson/er. Vad skall dom göra lixom hålla dem ansvariga för utebliven inkomst och försäljning? Det fins inga lagar mot att man inte får snacka skit om företag, det är en marknadsekonomi vi lever i. Kolla Microsoft, alla hatar dem och dom säljer ändå ;D

Lögn Om Sportconrad!
Assso ryck mig!

Det här startade pga att någon sa att han hade hört ett "rykte"... Det har inte bekräftats på något sett, det har heller inte lagts fram något som på något sett bekräfftar ryktet. Att ni orkar hålla på o dividera. Lägg ner nu :)

Lögn Om Sportconrad!
Yutta sa:
Assso ryck mig!

Det här startade pga att någon sa att han hade hört ett "rykte"... Det har inte bekräftats på något sett, det har heller inte lagts fram något som på något sett bekräfftar ryktet. Att ni orkar hålla på o dividera. Lägg ner nu :)
w0rd

Lögn Om Sportconrad!
Yutta sa:
Assso ryck mig!

okay vad fan pratar du om? Exakt vad i den här tråden tycker du är "out of line"? Den här historien kanske inte är viktig på något sätt, men ack så intressant och underhållande. Var ligger felet i att diskutera ämnet? Vad är ditt problem?

Tillbaka
Topp