Lön skidpatrull.

TexMurphy

Ny medlem
Lön skidpatrull.
Tjena,

Funderar lite på att utbilda mig till skidpatrull och ta en tjänstledig vinter. Men för att det skall funka så behöver ju tjänstledighetens inkomstbortfall bekostas. Därför så undrar jag om någon har koll på ungefär hur mycke skidpatrullen tjänar. Behöver inte vara exakt utan mellan tummen och pekfingret.

Tack på förhand.

Lön skidpatrull.
Ska du ta skidpatrullskursen privat? Den är dyr och det är inte lätt att få jobb efteråt. Anläggningarna brukar skicka iväg de ur sina befintliga personal på patrullutbildningen, så det är i regel fullt. Men helt klart värt ett försök. Lättare i Norge... Lönen varierar nog en hel del.

Lön skidpatrull.
Det är som Jarle skriver i inlägget.
Till stor del är kursena på SLAO uppbokade för personal som redan jobbar på anläggning runt omkring i Sverige och Norge.
I nuläge så samarbetar Norge och Sverige med utbildningarna så även Norrmännen och Kvinnor är antagna.
En fråga var har Du för bakrund inom anläggningsarbete så som Pistör,Snöläggare,Skidskola,mm.
Den största möjligheten är om du har jobb på en anläggning och får sedan gå utbildningen inför säsong 11/12 med reservation att du har rätt förkunskap.
Anläggningar skriver då kontrakt med individen för att stanna visa år på arbetsställe.
Mvh.Anders

Lön skidpatrull.
Jo jag har koll på hur utbilidningen funkar och vad den kostar.

Frågan gälde lönen och det är den biten som avgör till vilket år jag skulle kunna göra ett försök på att få ett job.

Tillbaka
Topp