Longboard Från Junkyard.

maxi4ever

Ny medlem
Longboard Från Junkyard.
Longboard "42,125 - Spray"

Longboard från Junkyard.

Information:
- Truckar från Junkyard.
- 69mm hjul från Junkyard i 82a.
- Grippad vid leverans.

Bredd: 8,5"
Längd: 42,125"

Är den bra för en 13:åring som väger 55 kg och är 173 cm lång?
Eller är den för stor?
Svara gärna om ni har tid :)

Longboard Från Junkyard.
Tänker bara säga att det är skräp för det är vad det är.

Man får vad man betalar för det gäller allt ifrån longboards till energidryck

Longboard Från Junkyard.
köp min loaded dervish. använd minimalt halva sommaren då intresset svalnade. det är i alla fall inget skräp! ;)

Longboard Från Junkyard.
Den brädan är bland det värsta jag har provat.

Den är rätt så hög och det med bredden är bara sjukt, den är vinglig och inte alls vridstyv.

Den som jag tyckte va bra på den var längden på skruvarna och kullagerna!

Den funkar säkert om du bara vill ha något att åka på till affären men annars spara till något bättre...

Longboard Från Junkyard.
Hur lång är denna bräda? Dom e sämst på att skriva ut det på vissa ställen :mad:

FIREFLY
LONGBOARD BARREL
Bräda: 7 lager canadianmaple
Truckar: 7,45" AL truck
Hjul: 65mm x 51mm PUC Coreless Wheel, 78A
Kullager: ABEC 5

Longboard Från Junkyard.
Som sagt, ska du köpa något billigt skit så fråga inte ens. Det är skräp och är man insatt i longboard så bryr man sig inte om hur lång en firefly eller junkyardbräda är ;)

Longboard Från Junkyard.
De flesta longboards mäts i tum.

1" = 2,56 cm

Räkna ut det själv!

Longboard Från Junkyard.
linder sa:
Som sagt, ska du köpa något billigt skit så fråga inte ens. Det är skräp och är man insatt i longboard så bryr man sig inte om hur lång en firefly eller junkyardbräda är ;)
Ja! man e väl självklart insatt i longboard men man e väl ingen bortskämd snobb som får en longboard bara sådär.... så man kanske inte har 2,5-3 lakan att lägga ut på någon kahalani eller nånoriginal.... :P

Longboard Från Junkyard.
Det är en flex 2 med paris-truckar på och orangatang in heat 80a hjul. Skulle va fint att bli av med den snarast så jag säger väll 2200 svenska riksdaler.

Longboard Från Junkyard.
Ska jag vara helt ärlig så har jag inte en aning. Men den har ju ett mjukt flex och den flexar ju riktigt bra för mig på ca. 52 kg.

Longboard Från Junkyard.
Min kommande downhill bräda är 85cm så allt handlar inte om längden utan hur det är byggt.

Kan säga att min bräda kostar komplett 5500kr så ska du åka downhill på en intersport / junkyard / stadium bräda så lycka till ;D

Longboard Från Junkyard.
maxi4ever sa:
linder sa:
Ja! man e väl självklart insatt i longboard men man e väl ingen bortskämd snobb som får en longboard bara sådär.... så man kanske inte har 2,5-3 lakan att lägga ut på någon kahalani eller nånoriginal.... :P
Man måste lägga 2.2+ för att få en vettig ny ... Vill man ha något vettigt men inte har dom pengarna så bör man kolla på något begagnad.

Men hur bortskämt är det då inte att köpa en skitbräda som sen bara blir stående för att man inte lyssnade från första början?

edit: såg precis vad den där jävla firefly brädan kostade... Att köpa den är som att elda pengar, lägg till 200-500kr och köp begagnad

Eller så bryr du dig inte om vad någon i tråden säger och köper skiten.

Men kom inte sen till en riktig skatebutik och fråga vad man kan göra för att det ska svänga/rulla bättre. (Ja detta händer rätt ofta.) Kan dra svaret dom får så kan du fundera på det direkt "Nya truckar, hjul och kullager = 1300kr"

Senast ändrad:
Longboard Från Junkyard.
Linder kan du rekommendera någon bra bräda för runt 2-3,5 tusen spänn? Så kan jag spara i hop nått pr x-tra.

Och helst någon med flex 2 för är mest ett fan av att köra svängar i stora kurvor :)

tack för hjälpen :)

Longboard Från Junkyard.
Bara för jag har Surfrodz är jag en rik prylbög? :(

Ska faktiskt köpa calibers till min andrabräda nu :P

Den rivieran va sjukt prisvärd

Longboard Från Junkyard.
linder sa:
Vart bor du någonstans?
Bor i stockholm och har tänkt på att spara nått år till:

Bräda: Dr Longboard Odin,42,5x10,2.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5

Den verkar as skön med Wcave och med tailen kan man köra nose och vanlig manual :)
Men kan man köra slides med all around hjul? :)

Longboard Från Junkyard.
Senast ändrad:
Longboard Från Junkyard.
Den är 84cm så vid närmare eftertanke iom att det även är 150mm truckar så kanske det inte passar allt för bra med tanke på att du verkar vilja köra stora svängar. Denna är mer en citycruiser som är grym för lite trix och små svängar :)

Det som är fördelen med att köpa något vettigt begagnat är att det inte sjunker direkt mycket i värde så du kan få lika mycket för den när du väl ska köpa din nästa bräda :)

Dervish + inheats 1000kr -> http://www.longboard.nu/longboard_phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=12242
Paris 180mm 350kr -> http://www.longboard.nu/longboard_phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=13110
Skruv + Shockpads + kullager på kahalani.se = 250kr

Där har du en bräda för 1600kr som kostar 3200kr ny :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp