Longboard markbutik sthlm

DaMM

Ny medlem
Tjenare
Börjar känna lite smått att våren är på g nu och har blivit nå grymt sugen på att skaffa en longboard.
Då detta är nå helt nytt för mejså har ja inte så jätte stor koll på vad man ska satsa på.
Ska till sthlm på lördag me tjejen så ja tänkte höra här om de är någon som vet om de finns någon skysst butik man kan gå in och kolla och känna på lite olika brädor och få lite bra info om vad man ska ha för bräda. =)

Precis som Joakim säger, Kahalani. Sjukt bra betyg med grymt kunnig och trevlig personal. Dessutom riktigt många brädor du kan prova innan du köper.

kaha is the shit när det gäller kunskap... dock kan det vara bra att du kommer på vad du vill göra med din bräda innan du åker dit, typ om du vill åka downhill/cruza/slajda/posea/osvosv...

Instämmer att Kahalani är en mycket bra butik med stort utbud, bra kunnig personal och man får teståka brädor innan man köper.

blir att gå dit och kika. tackar för tipsen! bara de att alla brädor verkar va svin dyra där typ 2700 för den billigaste enligt hemsidan. kankse har mer i butiken än på sidan?
tänkte iallfall lägga runt 2000 till 2200. eller är de dyrare som gäller om man vill ha en vettig bräda?

vet iallfall att jag ska typ bara cruisa runt och ta mej från a till b typ. =)

DaMM sa:
blir att gå dit och kika. tackar för tipsen! bara de att alla brädor verkar va svin dyra där typ 2700 för den billigaste enligt hemsidan. kankse har mer i butiken än på sidan?
tänkte iallfall lägga runt 2000 till 2200. eller är de dyrare som gäller om man vill ha en vettig bräda?

vet iallfall att jag ska typ bara cruisa runt och ta mej från a till b typ. =)
2700 för det billigaste enligt sidan?

2269kr -> http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_197&products_id=1747
2429kr -> http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_197&products_id=1374

Men visst, ska du ha något vettigt som fungerar bra till annat än att bära om kring på så är det väl 2700kr+

Ska man splitta upp den summan på vad man betalar för så är det 600kr för truckar, 500kr hjul, 200kr kullager, 1400kr bräda.

Så vill man ha billigare så är det bara välja vad man ska snåla in på ;)

edit: eller leta efter bra begagnade kit... tex denna va grymt prisvärd, 950kr billigare mot nypris -> https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=70815

Senast ändrad:
jo ja såg dom där men vet inte om ja gillade shapen på dom brädorna så värst=)
är grymt sugen på en kahalani bräda så de får nog bli att köpa ett löst deck å typ nå truckar sen får ja ta hjul och lager lite senare, dröjer nog endå ett tag innan man kan ut och åka =)

Lägg mycket pengar från början är mitt absolut hetaste tips. En billig bräda är sjukt tråkig och risken är att du tröttnar innan du upptäckt longboard åkandet. Jag tycker att ca 3000 är lagom för en bra första bräda, 2000 blir för billigt. Då får du antingen ett skit deck eller skit truckar/hjul. Det är ENORM skillnad mellan en dyrare bräda och en billigare.

Jag började med en billig (1500kr) Lush bräda. Tyckte det var ganska kul att åka. Sen provade jag en polares Loaded Dervish och jag var såld. Så då la jag närmare 4k på den brädan och hade slösa 1500 på den andra.

Men snacka helt enkelt med killarna på kaha!

okej låter bra vettigt de där.=) alltid skönt med bra saker från start precis som du säger.
men som de lutar åt nu blir de en kahalani surf med paris 180 truckar och nå skyssta hjul. har inte så stor koll på de,
men får förhoppningsvis reda på mer när ja har snackat me dom inne i butiken =)

Va förbi kahalani i lördags. Jävlar vilken service. Lätt bästa stället ja har köpt nånting på. Trevliga som tusan va dom också. Hur som helst blev de en kahalani surf bräda och kahalani lager. Sen blir de att beställa Paris 180 truckar och otang stimulus hjul till de sen:) så nu jävlar vill ja ha vår och sommar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp