Longboard nybörjare vilken bräda?

Zebber

Ny medlem
Tjenare, jag kollat lite på longboard brädor och jag tycker det ser riktigt roligt ut. Så jag har bestämt mig för att köpa en longboard men jag är osäker vilken longboard som är bra för nybörjare jag vet inte ett skvatt om brädorna eller hjulen osv. Jag är en kille på 13 år och jag undrar bara vad en bra nybörjar longboard är så jag behöver gärna lite hjälp vilken longboard ni tycker är en bra nybörjar longboard. Jag vill ha en longboard som man bara kan cruisa runt med i staden som att ta sig till A till B med bra hjul.

Senast ändrad:
Ska du bara åka i stan? För då kanske du vill ha en lite kortare bräda typ 90 cm kanske, och ganska mjuka hjul, slipstream gör bra brädor och vill du ha bra hjul så satsa på orangatang, de orangea "orangatang 4president" eller de orangea "orangatang stimulus" kan vara ett bra val.

du ska absolut inte köpa en bräda från typ teknikmagasinet då det kan förstöra hela åk-upplevelsen, köp en från en seriös butik så som boardlife eller hollywood :)

Och om du vill testa lite backar och så, kanske du ska ha en bräda som är runt 100 cm

En bräda med så kallad droptrough ( när truckarna är monterade på ovansidan) kan vara ett bra alternativ eller en pintail bräda

Bra truckar att börja med är paristruckar som är 180mm långa

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp