Longboard på snön: FUSE 4X4

felixste1n

Ny medlem
Seriöst! Ni måste kika på den här! Man kan typ spänna fast skidor under longboarden istället för hjul, så man kan glida runt på snön ;D

Finns att köpa på actionbolaget.se och berätta vad ni tyckte!

makeasound sa:
Luktar det inte lite smygreklam här grabben?
Vet inte om det är så mycket smyg dock, han är ju trots allt teamrider för Actionbolaget...

http://www.actionbolaget.se/teamriders.php

Frågan är ju dock vad som retar mig mest... smygreklam, fuse 4x4 eller korspostning

Smygreklam är ju jävligt ruttet... Skiten går ju även att köpa på mrboard.se , lifeonaboard.se osv...

Fuse 4x4, är ju ett halvdant vinteralternativ till longboard, medans detta är ett skid/snowboardforum där merparten av användarna ser longboard som ett halvdant alternativ till vinterns underbara sporter.

Korspostning ... Ja det är ju så illa att det inte är värt att ta upp.

wow... chilla ner, det handlar inte om smygreklam eller nån skit utan jag ville bara visa en video jag gjorde, och jag trodde inte så många kände till skidorna så jag förklarade vad det var för något...
Trodde det skulle vara kul att starta en diskussion på freeride (därför skrev jag till exempel vad ni tyckte osv...)jag är typ aldrig inne här och eftersom jag åker både longboard och snowboard tänkte jag kanske nån av er gjorde det också... Det finns inte många som åker där jag bor så trodde det skulle va gött att snacka med andra. Men här är det ju bara folk som lägger upp hatkommentarer! ^^

Hmm ... väldigt liten yta mot snön ... lär ju överhuvutaget inte fungera om det är lite lösare. Man borde kunna plocka av de där små skidorna och använda hela undersidan av brädan som glidyta. Kanske lägga på ett belag som glider bra på undersidan ... Frågan är om man inte skulle kunna göra brädan lite bredare och längre för att få bra flyt ... kanske till och med göra någon form av fäste för skorna så man kan lägga lite mer tryck i svängarna ... kan nog bli något! ;)

/MM

Mountain_Man sa:
Hmm ... väldigt liten yta mot snön ... lär ju överhuvutaget inte fungera om det är lite lösare. Man borde kunna plocka av de där små skidorna och använda hela undersidan av brädan som glidyta. Kanske lägga på ett belag som glider bra på undersidan ... Frågan är om man inte skulle kunna göra brädan lite bredare och längre för att få bra flyt ... kanske till och med göra någon form av fäste för skorna så man kan lägga lite mer tryck i svängarna ... kan nog bli något! ;)

/MM
Joo.. klart! :) men själva grejen är väl nog att man bara ska behöva montera på skidorna och det funkar bra för mig :) men det är väl ganska nytt också, kommer säkert snart ;)

felixstenen sa:
Mountain_Man sa:

/MM
Joo.. klart! :) men själva grejen är väl nog att man bara ska behöva montera på skidorna och det funkar bra för mig :) men det är väl ganska nytt också, kommer säkert snart ;)
Du missade nog MM's poäng om att göra om hela skiten till en snowboard? :/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp