Longboard: Summit

j_sankan

Ny medlem
Hej hej,

har sedan jag första gången testade på longboard i sydney för ett och halvt år sedan
varit sugen på att skaffa mig en egen. Vill ha en bräda som man både kan transportera
sig lätt med men som också funkar i halvbranta backar.

Hittade en P3 series slalom bräda på oneoff som jag fastnade för. Är detta ett bra
allroundalternativ?? Någon som har eller åkt på brädan?? Killen i butiken sa att man
lätt kunde ta sig fram med brädan på flacka ytor genom att "pumpa" sig fram, stmmer det??

Har knappt åkt något så det känns lite som man köper grisen i säcken..

Är tacksam för all hjälp!

Oj oj, nu såg jag att jag skrivit in en 1a för mycket när det gäller längden..
Brädan är kort och finns i längderna 75, 85 och 95 cm.
Ändrat nu..

Det är en bräda med riktigt mycket flex, finns på www.sk8bord.ch!

tack tack

en slalombräda är inte allround utan mer till för crusing och snabba svängar på plant då man pumar sig fram.
kolla in http://www.longboard.se/ för bättre alternativ.

sector9 är bra brädor. om du inte är allt för tung så är cosmic 2 ett bra allround val. annars satsa på en cosmic 3...

summit är bra brädor. jag åker på en 95 och den funkar bra att pumpa upp farten med. men vänta till sommaren så kommer du utt nya fina modeler av summit.

Okej, jag har ganska stor erfarenhet av det här med longboard. Har åkt sen jag var sju, då jag fick min första bräda av Pelle-plast! Har du möjlighet, åk till sofolongboards på kocksgatan i sthlm. Dom bygger egna brädor. Så du kan bestämma vilka egenskaper du vill ha på brädan! Känner killarna själv, hur trevliga som helst! www.sofolongboards.se produktsida. Eller www.sofoboards.se community! Har du icke tillgång till denna affär, satsa då på en landyaughtz. Har en sådan själv, den fungerar utmärkt. Sedan har jag även en sofobräda vilken är ännu bättre. Sector Nine ska du inte köpa, kanske cosmic 1:an,den är flexig och rolig! har själv kört i DH på den (lite galet kanske) men om du håller dig under 40 km/h e den bra. Den har jag själv också. Men se då till att inte få Pivot truckar på den, utan antingen Indys eller Randall påmonterade! Icke några dåliga Nine-balls till hjul att räckomendera heller. Abec 11 eller Kryptonics fungerar bäst! Ha de go // Olle

Skulle inte räckomendera longboard.se har själv träffat killarna och de är inte så kunniga som de på Sofo! Dessutom vill du väl ha någonting o känna på inte bara en löjlig bild på internet!

jag har köpt en Kahalani City Cruiser från kahalani.com. Den var rätt dyr men det var värt allt. Det är trevliga killar som kan mycke också.

Okej, jag Känner både Dan och Mikey som gör Kahalanibrädorna och David och Freppa som göra sofobrädorna, jag jobbar dessutom ibland på Sofo och har även jobbat lite smått med KahalaniDan.

Båda Märkena är riktiga kvalitetsmärken, Kahalani har synts i DN, Sofo i Åka Skidor.
Det som gör att jag väljer Sofo´s brädor är att man kan testa dom på plats och att dom har ett stort sortiment, sedan är dom alltid väldigt flexibla vad det gäller att anpassa brädan efter åkaren.
Kahalani gör också shyssta brädor och har i veckan öppnat en butik i närheten av Sofo.
Kahalani ligger på Östgötagatan och Sofo på Kocksgatan. Gå in¨på Kahalani.se eller Sofolongboards.se och kolla runt, eller kom bara in på ett provåk // Ollefjall

Man får inte glömma bort Fibreflex från G&S. De har ju ändå tillverkat och utvecklat sina brädor sedan 1964. Slå det Sofo!
Jag är lycklig på min 42 Cutaway - Randal och Kryptonics och prisvärt som tusan.
www.fibreflexskate.com

fiberflex ar bra brador. en av dom battre designerna pa marknaden och en skon flex. g&s ar val oldschool men slutade gora brador 70-80 talet. sen men drog igang igen 1998 om ja inte minns fel. kahalani och sofo ar mer utvecklat an g&s eftersom de costumprlyar byggd i kolfiber. ga in och jamfor priser pa hjul, truckar och brador pa hemsidorna www.kahalani.se o soflongboards.se.

snaken

Tillåt mig att kontra på uttalandet om att "kahalani är det enda som gäller". Det är väl ändå så att det är Sofos brädor som är det enda som gäller, eller?

Svårt att slå en Fibreflex i glasfiber och lönn, komplett med Randal och Kryptonics för under 1400 spänn som jag gav för min.

Vad är världsrekordet i kast med liten snowbladesåkare?
Själv liggar ajg nu på cirka 3 meter.....vilket jag är ganska nöjd med.....tack för mig

Jag har en slalombräda från summit som jag trivs sjukt bra med. Men e du ute efter att åka i lite brantare backar så kanske du skulle satsa på ngt annat, den blir lite vinglig i högre farter. Skaffade mig ett gäng ganska duktiga skrubbsår då jag blev lite för kaxig o gav mig på en liten monsterbacke. Men är det bara cruising som gäller e den sjukt skoj eftersom den e så kvick.

Tillbaka
Topp