longboard trick?

• Trådstartare Trådstartare filippabladh
  • Start datum Start datum
F

filippabladh

Guest
longboard trick?
tjena tjena =)
jag har precis beställt en dervish så den kommer nog i veckan så nu är jag sjukt taggad för alla säger ju att den är helt underbar ;)

jag har checkat lite på tuben efter trick som är hyfsat lätta men nu frågar jag er istället:

har ni nåt skönt o najs longboard "trick" (lr va man säger)eller slide på lager?
gärna lite korta tips om hur man gör oxå

peace

filippa

longboard trick?
"Trick": Chop the wood, crossstep, manuals, shuvits, hippie jump etc.
Youtuba de namnen så ska du allt få instruktioner.

Slides: Den mest användbara och lättaste: Coleman slide. Orkar inte skriva hur man gör, så efter den på tuben. Den bästa instruktionen får du från coleman själv och det clippet finns uppe. Det viktigaste är att våga satsa. Fart, fart och mer fart samt inget tvek. Tvekar du gör det ont (ibland) =)
Annars har du toeside och heelside pendies och sen tusentals variationer.

Men det jag tycker du ska börja med först det är att bara cruisa runt lite, lär känna brädan och öva in din balans. slajda är iofs inte jättesvårt, men det är svårt att våga satsa innan man är bekväm på plankan.

Cross stepping är en sjukt bra övning för att träna in balansen, men bli inte lurad det är svårt som faen!

Lycka till!

longboard trick?
Tack tack:)
jag har kört longboard hyfsat mkt så jag är "van" med plankan så då ska man bara våga satsa alltså:)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp