Longboard - Vägsprickor?

• Trådstartare Trådstartare stubbis_jr
  • Start datum Start datum
S

stubbis_jr

Guest
Longboard - Vägsprickor?
Börjar bli intresserad av Longboarding, men jag har en fråga till alla som åker, som vet! Bor inte i nån storstad, och vägarna här har ganska mycket sprickor, både stora och små... Tar sej hjulen på en Longboard över allt sånt, eller stappar man fast och landar 5 meter bort?

Longboard - Vägsprickor?
beror väl på storleken på sprickorna, men det mesta kan du nog åka över. man kommer ju upp för små trottoarkanter och allting! dont worry, köp bara!

Longboard - Vägsprickor?
Med vanlig skateboard kommer man över både väg hinder, trottoarkanter och sprickor

Det låtetr som en bättre ide ?

Longboard - Vägsprickor?
Om ni inte vet svara inte då

Men om man har hyfsat stora hjul så klarar man de flesta hindrena, jag kär med 70 mm hjul och tycker att man klarar de flesta hindrena, den enda gången jag har flugit var när jag körde på en kvist som låg på vägen.

Longboard - Vägsprickor?
köp en med flex i de är lättare att ta över sig kvistar å srickor än de som är hårda/styv... Men ett par stora å mjuka hjul tycke jag är ett måste XD

Longboard - Vägsprickor?
jag skulle satsa på ett par abec11 pink gumballs om jag va du. i mjukaste durometern. de tar sig över den sämsta asfalten och sväljer mycket vibrationer så du får en trevlig åktur.
bra grepp också om du skulle få för dig att åka fortare och ta kurvor i hög fart.

Longboard - Vägsprickor?
kör på ett par Abec11 Flywheels, kommer inte ihåg storleken men det är "mittenhjulet" i serien och dom äter upp alla småsprickor, smågrenar, småsten och kottar skuter den iväg. jag har aldrig fastnat på någonting, i högre farter är det inte alltid man kan väja för diverse grejer som ligger framför en. enda gången jag fastnat är när man kör på betong typ i parkeringshus och liknande, då glider stenarna framför hjulet och stannar farten ganska snabbt =) stora mjuka hjul ska du ha om du inte vill att nåt ska stoppa dig..

Longboard - Vägsprickor?
Ni skriver "ett par Abec11 osv.", men är det inte TVÅ par som behövs, eftersom det är 4 hjul på en Longboard? :P

Longboard - Vägsprickor?
om man kommer över sånt me skejt så borde de inte va några problem med longboard.. större å mjukare däck.. gör ju att du kommer över allt..

dont worry, be happy

Longboard - Vägsprickor?
egentligen så den bästa lösningen är att hitta en bättre väg.. men generellt kommer man väl upp för små trottoarkanter, småsten, små kvistar och kullersten.. men sen handlar det ju om fart och balans också.. hur som helst så är det inte särskilt kul att köra på halvkassa vägar även om du har feta hjul..
Så ut o leta nyasfalterade vägar istället!

Longboard - Vägsprickor?
DU får köpa en med kicktail och bli grym på ollies i höga farter :P

Longboard - Vägsprickor?
där jag bor har vi fått typ 1 mil nylagd asfalt :) klar i fredags elelr nått sån t :) mums

Longboard - Vägsprickor?
Aha, får tänka på allt det, får se om det blir nåt brädköp! :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp