Longboard?

Monis

Ny medlem
Longboard?
Alla verkar prata om longboards och var man kan köpa dom...
Vad i hela fridens namn gör man med en longboard?
Jag har sett vissa som åker runt på dom och chillar men vad är de till egentligen man kan juh inte göra något trick verkar det som så säg gärna vad man gör med en longboard

Senast ändrad:
Longboard?
Jag funderar också vad man ska med en longboard till. Enbart som roligt transportmedel? Jag tror att det är roligare med en oldschool/poolbräda (skillnad?) med lika feta hjul som en longboard fast man fortfarande kan göra en del tricks med den.

Senast ändrad:
Longboard?
Longboard är främst för personer som gillar mycket fart och spänningframför trickande, det är även väldigt avslappnadnde att bara ge sig ut på en tur. Precis som badman säger är det grymmt skönt att carva;)

Longboard?
Det är askul/asskönt!

för adrenalin kan du:

-köra fort, allt från 10-100km/h
-slajda
-carva
-slalom

Hur kul som helst, jävligt chill o bara cruisa också.
www.longboard.nu eller longobard.se om du fått lite intresse ;)

Longboard?
Men om man bor på ett ställe med enbart taskig asfalt och trassliga vägar, är det inte TOTALT värdelöst då? Finns inte en jämn väg någonstans.

Senast ändrad:
Longboard?
man åker omkring och tar det lugnt. men man kan faktiskt göra trick också... inte direkt några fliptricks men man kan göra gamla konstiga tricks som man körde innan trickbrädan uppfanns. by the way hur lägger man in egna forum?

Longboard?
jag testade en på stadium idag, men jag trodde seriöst att den skulle knäckas för den va sjuuukt mjuk. dom ska väl inte va så va?

Longboard?
stadiums brädor är inte att föredra... men flexet är ju en smaksak... men överdrivet och odistinkt flex brukar bara vara oskönt tycker jag..

ordentliga brädor:

kahalani.se
sofolongboards.se

peace.

Longboard?
hehe, det e longboard man åker på sommaren.. plus skaten då men det e longboarden som e the shit.. det e ju som de säger.. det går fort, det e chill, det e som snowboard på land..

stadiums brädor e precsi som joshh säger att de inte e att föredra men dom e ju billiga så vill man börja med nån så e det okej... det e sofo och kahalani som e det bästa..

take care..

Longboard?
måste bara påpeka att stadium har faktiskt en Sector 9 bräda för ett jävligt bra pris och den är grymt skön !

sen är inte longboard som snowboard på land .. det är som att surfa. fast på land då

Longboard?
longboard äger....
testa iaf...låna nån kompis en vecka å åk där du känner för de....

Longboard?
Jag har alldeles nyss köpt en slipstream bräda (chrusher 2) och är helnöjd. Jag har läst på olika forum att dom kanske inte är det allra bästa man kan köpa, men dom kommentarerna kommer oftast från folk som är vana att åka longboard i 80 knyck iklädda mc-ställ. så för "husbehov" duger dom nog gott och väl. Men om man köper en så tycker jag att man ska ta det lite dyrare paketet (brukar finnas 2 varianter när man köper deras brädor) med randall truckar och lite bättre hjul. Jag har kände lite på den billigare uppsättningen och tror nog att det är värt dom extra hundralapparna för det bättre alternativet.

Kan dock tillägga att jag är helt ny på longboard så nån med lite mer kunskap om det kanske säger emot mig, men mitt intryck av slipstream är gott

Tillbaka
Topp