longboard

longboard
Lite dum fråga kanske men jag är lite jag skulle vilja få min longboard lite lägre, ska jag köpa nya truckar eller ska jag göra något annat?

Senast ändrad:
longboard
Det enda du kan göra för att få en lägre bräda är att ta bort risers, gummi plattan mellan trucken och brädan. Om du har en dropthru bräda (tex dervish), går den inte att få mycket lägre. Att köpa nya truckar hjälper inte. Varför vill du ha den lägre?

longboard
themountainofforce sa:
Det enda du kan göra för att få en lägre bräda är att ta bort risers, gummi plattan mellan trucken och brädan. Om du har en dropthru bräda (tex dervish), går den inte att få mycket lägre. Att köpa nya truckar hjälper inte. Varför vill du ha den lägre?
Det är en madrid rip 39 pimped så den är inte dropthru, för ett tag sen testade jag en kompis sector 9 som var mycket lägre och det kändes som man fick mycket mer kontroll.

longboard
Det enda du kan göra på en topmount bräda är att ta bort allt som är mellan trucken och brädan för att få den lägre. Och doctorbombay har fel, en dropthrough bräda kan man göra lägre lättare än en topmount. Det enda man gör är att lägga in en riser fase på ovansidan monteringen, då höjer du trucken men eftersom brädan är dropthrough så sänker du höjden. Men det är oviktigt, din är topmount och du kan inte göra den lägre än truck mot bräda.

longboard
themountainofforce sa:
att köpa nya truckar hjälper ju visst! äru go eller? beror ju helt på truckarna!

andra saker: alla brädor har inte risers; det kanske inte finns några att ta bort
att flippa hangers hjälper med vissa truckar, men inte alla.

Du skulle kunna göra den drop through :) Googla på loaded dervish så får du se hur en drop through ser ut. Såga ut likadant framme vid truckarna så löser det sig! ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp