Longboards

Longboards
Visst, jag klara mig egentligen med Dervishen. Jag har inga problem att göra shuvits eller liknande på den. Är bara sugen på att testa något nytt :) Om jag köper Bhangran kanske jag säljer min Dervish.

Någon som har koll på LBL Komodo?

Longboards
Jag tänkte hoppa in här och hoppas på lite hjälp...

Är i tagen att beställa en longboard, en Loaded hade ju varit ett säkert kort, men det blir lite väl saftigt att dundra ner över 3k på första brädan. Har åkt lite på polares brädor tidigare och har siktat in mig på Tan Tien-kategorin, dvs. ganska allround med möjlighet att utveckas både inom slides och hopp och lek.

Efter lite efterforskning har jag dock spanat in BC Longboard's Moray och Bustin's Maestro. Inte så stor prisskillnad, Moray är lite billigare och jag kan välja mellan både Paris och Randall, medan Mastron har lite roligare grafikval... Både har lite leveranstid, ev. att Bustin är lite snabbare...

Vad säger ni, vilket är vettigaste valet? Vilket deck är bäst, för det är nog det som det handlar om i slutändan?

Tack och bock...

Longboards
Ersbo sa:
Visst, jag klara mig egentligen med Dervishen. Jag har inga problem att göra shuvits eller liknande på den. Är bara sugen på att testa något nytt :) Om jag köper Bhangran kanske jag säljer min Dervish.

Någon som har koll på LBL Komodo?
Min polare har en Komodo och när jag provat den så upplevs den som otroligt smidig och nice i jämförelse med min Loaded Dancer. Dock kan jag tycka att den känns en aningen smal för att vara en dancebräda, men detta är väl en smak/vanesak. Så detta är helt klart en bräda att satsa på om du ville vara lite icke-mailstream. Jag kan ge ett varningens finger på leveranstiden bara, tror det tog 6 veckor för min kompis att få sin i och med att Larry handgör alla brädor.
Annars finns ju alltid Bhangra :)

Longboards
Gavva sa:
Min polare har en Komodo och när jag provat den så upplevs den som otroligt smidig och nice i jämförelse med min Loaded Dancer. Dock kan jag tycka att den känns en aningen smal för att vara en dancebräda, men detta är väl en smak/vanesak. Så detta är helt klart en bräda att satsa på om du ville vara lite icke-mailstream. Jag kan ge ett varningens finger på leveranstiden bara, tror det tog 6 veckor för min kompis att få sin i och med att Larry handgör alla brädor.
Annars finns ju alltid Bhangra :)
Tack för informationen! Komodo verkar vara en trevlig bräda och det vore kul att ha något lite annorlunda. Dock har jag redan beställt en Bhangra från en släkting i USA. :)

Longboards
Tänkte beställa en dervish från longboardshop.de men den var inte tillgänglig för tillfället. Någon som vet hur lång tid det brukar ta för dem att få in en vara igen? Har mejlat men dom är sega på att svara.

Sedan kan jag väl passa på att fråga vilken storlek jag ska ha på hjulen? 70mm verkar vara vanligast eller?Och vilken hårdhet?

Longboards
Okej, tack. En fråga till, vad är skillnaden på ex Orangatang - In Heat 75mm 80A och Orangatang - Durian 75mm 80A?
Jag kommer att ha min bräda till lite alround åkning, cruisa och slajda mm. Vad ska jag ha för hårdhet på hjulen? Har förstått att man ska ha så hårda som möjligt när man ska slajda, men eftersom jag ska ha den till lite olika är jag osäker.

Longboards
Universal sa:
Okej, tack. En fråga till, vad är skillnaden på ex Orangatang - In Heat 75mm 80A och Orangatang - Durian 75mm 80A?
Jag kommer att ha min bräda till lite alround åkning, cruisa och slajda mm. Vad ska jag ha för hårdhet på hjulen? Har förstått att man ska ha så hårda som möjligt när man ska slajda, men eftersom jag ska ha den till lite olika är jag osäker.
rundade kanter på durians för att dom ska släppa och slidea skönare, medans in heats har skarpa kanter för bättre grepp

Longboards
Har inte läst så noga längre upp i tråden men dom har ju lite brädor på
www.hollywood.se
www.boardlife.se :)

Har själv en Holesom 40, och den är magisk!

Tillbaka
Topp